خريد خودرو اقساطي در كرج | آشنايي با خودرو سمند ، بخش دوم

۱۰ بازديد

خريد خودرو اقساطي

به عقيده نگارنده طراحي داشبرد از حيث جمع شدن همه عملكردها در يك قسمت يادآور مجموعه ادوات كاكپيت هواپيما ( بدون در نظر گرفتن شباهت ظاهري ) است و البته اين قسمت ارگونومي قابل قبولي دارد. ميزان فضاي اختصاص يافته براي هر سرنشين در سمندخيلي مناسب است و حتي سه سرنشين رديف عقب نيز بدون مشكل خاصي به آساني در كنار هم مي نشينند و براي خريد خودرو پيشنهاد مي شود ، همچنين نكته مثبت سمند در قياس با برخي خودروهاي وطني استفاده از زيرآرنجي و جا ليواني براي راحتي بيشتر صندلي هاي رديف عقب است.ولي در مورد سورن بايد گفت كه طراحي آن در مدل هاي ELX به روز تر از سمند است.

اين ويژگي هم در خصوص طراحي تماي جلو و هم در خصوص نماي پشت خودرو صدق مي كند. در نماي جلو شاهد به كارگيري مجموعه چراغ ها در كنار جلوپنجره و سپر قوس دار جديدي هستيم كه در مقايسه با سمند طراحي مدرن تري دارند. همچنين تمامي قسمت هاي پلاستيكي مشكي رنگ همانگونه كه گفته شد در مدل سورن هم رنگ بدنه هستند.

در نماي جانبي به جز اين مورد تغييري احساس نمي شود و با رسيدن به عقب خودرو باز هم شاهد تغيير در طراحي چراغ ها و سپر عقب هستيم. به صورت كلي طراحي مجموعه عقب خودرو شباهت بيشتري با مدل هاي سمند دارد و نكته مثبت سورن استفاده از چراغ خطرهاي LED است ولي بايد بدانيد كه قسمت قرمز رنگ تكه دوم اين مجموعه چراغ كه بر روي صندوق عقب خودرو قرار دارد فاقد لامپ هاي LED است و تنها چراغ دنده عقب خودرو كاربردي است! با باز كردن درب كابين اوج تغييرات سورن نسبت به سمند آشكار مي شود. در اينجا با يك طراحي تغيير يافته روبرو هستيم كه در مقام مقايسه با سمند ظاهر مدرن تر و البته شسته رفته تري دارد.

همچنين برعكس سمند كه از تركيب رنگ كرم و قطعات طرح چوب استفاده مي كند، رنگ غالب در داخل كابين سورن مشكي و قطعات استفاده شده رنگ نقره اي دارند پس براي خريد خودرو اقساطي بايد تمام اين موارد را در نظر گرفت . از لحاظ ميزان فضاي اختصاص يافته به سرنشينان وضعيت سورن هيچ فرقي با سمند نداشته و ارگونومي دسترسي به ادوات در مقايسه با سمند كمي پايين تر است. همچنين در سورن هاي صفر توليدي مجموعه اي از دكمه هاي مربوط به عملكرد هاي سيستم صوتي و تماس بر روي فرمان تعبيه شده اند كه سورن را كمي بالاتر از سمند جلوه مي دهند.

از حيث تجهيزات و امكانات ايمني و رفاهي، خانواده سمند LX و سورن ELX چندان فرقي با يكديگر ندارند.

از جمله امكانات اين دو خانواده مي توان به مواردي همچون : ترمزهاي ديسكي در چرخ هاي جلو و كاسه اي در چرخ هاي عقب ( در سورن هر چهار چرخ ديسكي ) به همراه سيستم ضد قفل ABS، دو عدد كيسه هوا، سيستم ضد سرقت ايموبلايزر، كمربندهاي ايمني با قابليت تنظيم ارتفاع، فرمان هيدروليك ( در سورن غربيلك فرمان مجهز به كليد هاي كنترلي )، شيشه بالابرهاي برقي در هر چهار درب ( در سورن شيشه ها از نوع سولار و مجهز به آنتي ترپ و پاورويندزو )، تنظيم آينه هاي جانبي برقي ( در سورن از نوع تا شونده برقي به همراه راهنما بر روي قاب بيروني )، تنظيم برقي برقي صندلي ها جلو به همراه تنظيم ارتفاع صندلي راننده، سيستم تهويه مطبوع دستي ( در سورن تهويه مطبوع اتوماتيك)، صندوق پران و سنسورهاي دنده عقب اشاره كرد پس براي خريد خودرو  اقساطي در كرج بايد ببينيد نسبت به بودجه و كارايي كه ميخواهيد داشته بايد چه خودرويي را انتخاب مي نماييد.

همچنين سورن مجهز به رينگ هاي آلومينيومي 15 اينچي است در حالي كه سمند تا سال هاي پاياني دهه هشتاد با رينگ اسپرت آلومينيومي واردشده و مدل هاي صفر كنوني صرفا با رينگ آهني و قالپاق عرضه مي شوند. سمند SE نيز به عنوان مدل پايه سمند از تجهيزات و امكانات كمتري نسبت به سمند LX و سورن ELX بهره برده و فرق هاي آن با اين دو خودرو به مواردي همچون : عدم وجود مه شكن هاي جلو، نبود وجود سنسور هاي دنده عقب، قالپاق هاي مختلف، فرمان با طرح متفاوت 3 پر، شيشه بالابر هاي دستي درب هاي عقب و تنظيم آينه هاي جانبي به صورت دستي خلاصه مي شود.

در اين مقاله به طراحي و امكانات خودرو سمند پرداخته ايم تا براي خريد خودرو اقساطي در كرج هيچ سوالي در ذهنتان بي جواب نماند و به راحتي بتوانيد خريد خودرو را انجام دهيد و براي مشاهده بخش قبلي مقاله برروي منوي مقالات تخصصي كليك نماييد .

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.