آرشیو بهمن ماه 1400

نمايشگاه اتومبيل در كرج

نمایشگاه اتومبیل در کرج | آشنایی با خودروی 206

۶ بازديد

شرکت ایران خودرو در ابتدا تعدادی محدود از آن خودرو را به صورت وارداتی به بازارهای ایران و نمایشگاه اتومبیل در کرج و سایر نقاط وارد نمود، و با توجه به محبوبیتی که بین مردم یافت برنامه تولید آن در 6 تیپ مختلف در دستور کار سازنده شرکت ایرانی قرار گرفت. خودرو پژو 206 از معدود خودروهای اروپایی بود که به فاصله زمانی کوتاهی از زمان معرفی جهانی، پا به خط تولید یک شرکت ایرانی گذاشت. در واقع این خودرو در دهه 80، یکی از مدرن ترین محصولات صنعت خودروسازی کشورمان محسوب می شد. در حالی که همچنان در اروپا و دیگر نقاط جهان نیز خودرویی به روز و پرفروش بود.

در مدلهای مونتاژی در سالهای اولیه، درصد داخلی سازی بسیار پایین بود. به تدریج و با گذشت زمان با افزایش داخلی سازی 206، از کیفیت آن کم شد. از 6 تیپ معرفی شده برای خودروی 206، اکنون فقط 2 تیپ روی خط تولید قرار دارند. و در نمایشگاه اتومبیل در کرج به فروش می رسند

نکته قابل توجه دیگر این است که هر چند در طول این سالها، مشتقات دیگری از 206 مانند 207i  که با نام اصلی 206+، و یا 206 SD SEDAN و رانا نیز توسط شرکت پژو و شریک ایرانی اش طراحی و به بازار عرضه شدند.

یکی از تفاوتهای مهم و اصلی پژو 206 ساخت شرکت ایران خودرو این است که تغییر در سیستم برق رسانی، کامپیوتر مرکزی یا ECU، پمپ هیدرولیک فرمان، دریچه گاز و جعبه دنده ایجاد شده است.

سیستمهای برق رسانی 206 تولید شده در ایران تا سال 1391، دارای تنها 3 شبکه الکترونیکی مستقل برای موتور، داشبورد و ستون فرمان است، اما در 206های ایرانیزه، این 3 شبکه با 1 شبکه سراسری جایگزین شده است. این موضوع سبب می شود امکان نصب بسیاری از آپشن های غیرفعال پژو بر روی 206های ایرانیزه از بین برود.

طبق گزارش سایت اتومبیل صمد شکرالهی در مقاله  | آشنایی با خودروی 206 باید به این موضوع اشاره کرد که خوب است بدانید که شرکت پژو، بسیاری از آپشن های 206 را برای عرضه در ایران به صورت غیرفعال درآورده بود. علت این امر این بود که هزینه ی تولید را کاهش دهند. یکی از مهم ترین امکانات غیرفعال پژو 206 فرانسوی می توان به کامپیوتر پیمایش سفر، کامپیوتر عیب یاب، کروز کنترل و محدود کننده سرعت، گرم کن صندلی های جلو، سنسور نور، سنسور باران، شیشه شوی چراغ های جلو و … اشاره کرد.

در واقع این تجهیزات و  امکانات با هزینه ای نه چندان زیاد و به صورت افتر مارکت بر روی پژو 206های تولید شده تا قبل از سال 91 قابل نصب هستند، زیرا وجود آن ها برای کامپیوتر مرکزی خودرو تعریف شده است.

ولی در ایران متاسفانه در پژو 206 ایرانیزه، هیچ کدام از آپشن های انحصاری پژو را نمی توان نصب کرد. البته این نکته هم مهم است که شرکت ایران خودرو در زمان عرضه پژو 206 جدید، برای جبران از دست رفتن قابلیت نصب امکانات غیرفعال، تغییرات اندکی در آپشن های رفاهی فعال پژو 206 اعمال کرد. از جمله آن ها می توان نمایش گر بزرگ تر با قابلیت نمایش گرافیکی وضعیت درها، کامپیوتر سفری، سنسورهای فاصله سنج عقب و قابلیت مکالمه و پخش موسیقی از طریق بلوتوث را برشمرد. و با همه این موارد این خودرو در تمامی نمایشگاه ها و همچنین در نمایشگاه اتومبیل در کرج عرضه شد.

 

بررسی تست تصادف پژو 206 در مقاله نمایشگاه اتومبیل در کرج | آشنایی با خودرو 206

اولین موضوعی که باید آنرا بررسی کرد این است که تنها وزن فریم بدنه این خودرو 272 کیلوگرم است که 3500 نقطه جوش در بدنه آن به کار رفته است که در نهایت وزن این خودرو به 1025 کیلوگرم می رسد. بدنه خودرو 206 از بخشهای تقویت شده با محدودیتهای تغییر شکل یافته تشکیل شده که در هنگام تصادف باعث کاهش ضربات وارد شده به سرنشینان می شود.

نکته دیگر این است که استاندارد تصادف در این خودرو در ضربه مستقیم با سرعت حداکثر 56 کیلومتر در ساعت، 40 درصد تغییر فریم است. در این وضعیت موتور خودرو 206 که به صورت عرضی قرار دارد به جای حرکت خطی با چرخش زاویه ای و پیچیدن شاسی، بخشی از تنش را در شاشی جذب می کند و به سمت پایین حرکت می کند تا به داخل کابین حمله نکند که این از ویژگیهای مهم این خودرو در تصادفات به شمار می رود.

یکی از ایرادات و مشکلات وارد شده به این خودرو شایعه واژگونی یا چپ کردن آن است که در این مورد می توان گفت: به لحاظ فنی وزن 206 نزدیک یک تن است و موتور قویتری نسبت به وزن بدنه دارد که علت خوبی برای پرواز آن است. زاویه دهانه چرخها کمتر و فاصله محل قرارگیری چرخها در عرض خودرو در کلاس مینی مثل وزنه برداری که پاهایش را کامل باز نکرده است و زیر بار تعادل کمتری دارد که با پایین آمدن ارتفاع خودرو و قد وزنه بردار این وضعیت بهبود می یابد. اما در کاهش ارتفاع خودرو نیز نباید زیاده روی کرد زیرا با کم شدن ارتفاع فنر، قدرت جذب ضربه کم شده و به شاسی آسیب وارد می شود که در محور جلو به جلوبندی آسیب هم وارد می شود.

در واقع پژو 206 بدون تردید یکی از مهم ترین محصولات و خودروهای تاریخ صنعت خودروسازی ایران است. این خودرو لقب پرفروش ترین و محبوبترین محصول تاریخ کمپانی فرانسوی «پژو» را نیز دارد.

امیدواریم از این مقاله که با نام نمایشگاه اتومبیل در کرج | آشنایی با خودروی 206 توسط این سایت برای شما عزیزان ارائه شده است نهایت استفاده را برده باشید

با تشکر از همراهی شما

 

نمایشگاه اتومبیل | آشنایی با خودروی 206

۱۵ بازديد

نمایشگاه اتومبیل

این مقاله که با نام نمایشگاه اتومبیل در کرج | آشنایی با خودروی 206 توسط مجموعه بزرگ اتومبیل صمد شکرالهی منتشر گردیده است قصد دارد به بررسی خودروی 206 که یکی از خودروهای پرطرفدار و محبوب در ایران است بپردازد. پژو 206 یکی از رکورددارترین و پرفروش ترین خودروهای هاچ بک در و کل ایران می باشد، این نکته قابل ذکر است که طراحی، ساخت و تولید این خودرو با آخرین دستاوردهای مهندسی و استانداردهای روز دنیا در جهان مطابقت دارد. از مزایا و ویژگی های این خودرو میتوان به شتاب بالا، قابلیتهای دینامیکی خوب، سازگاری با محیط زیست و مصرف سوخت پایین اشاره کرد. تولید این خودرو در انواع مختلف بنزینی و دیزلی در فرانسه صورت می گرفت. در ایران نیز مدل HDI بنزینی در شرکت ایران خودرو ساخت و تولید شد و با تکامل آن در تیپهای مختلف به بازار ارائه شد.

 

بررسی و معرفی تاریخچه پژو 206 در مقاله نمایشگاه اتومبیل | آشنایی با خودروی 206 

طبق گزارش سایت اتومبیل صمد شکرالهی در سالهای اولیه دهه 1990، شرکت پژو فرانسه برای جایگزین کردن خودروی محبوب و دوست داشتنی خود یعنی 205 خودروی کوچک، زیبا و نیرومندی را به نام پژو 206 طراحی و ساخت و به بازار معرفی کرد تا بتواند بازار فروش مدلهای خودروهای ارزان تر را در دست بگیرد و همچنین بعد از آن طراحی و تولید خودروی 207 نیز در سال 2006 آغاز شد. در ایران نیز شرکت ایران خودرو در اوایل کار خود تولید خودروی 205 را آغاز کرد، اما زمانی که محبوبیت خودروی 206 را دید تولید و ساخت آن را متوقف کرد و در سه ماهه دوم سال 1380، محصول 206 را جایگزین آن خودرو کرد.

با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی تغییرات متفاوتی در تجهیزات و امکانات این خودرو به وجود آمد، در زمستان سال 1384پژو 206 صندوقدار که معروف به پژو آریان بود نیز وارد بازارهای ایران و همچنین و سایر شهرهای ایران شد که به عنوان یک خودرو برای خانواده های با جمعیت بالا نقش خوبی را ایفا کرد. امروزه 2 تیپ از مدل 206 هاچ بک که (تیپ 2 و تیپ 5) می باشد و 1 مدل صندوقدار (پژو V8) در شرکت ایران خودرو در کشور ایران تولید و ساخته می شود و در نمایشگاه اتومبیل و سایر شهرها به فروش می رسد.

یک نکته مهم برای افزایش آگاهی شما عزیزان این مورد است که انجام تیپ بندی یک اتومبیل با توجه به تغییرات در آپشن های آن صورت می گیرد کهاین موضوع قدرت خرید و انتخاب محصول را آسان می کند. قبلا شرکت ایران خودرو 206 هاچ بک را در تیپ بندی مختلف عرضه می کردد و یا در مدل صندوقدار با گیریبکس اتومات پژو 206 صندوقدار V9، پژو 206 صندوقدار V2، پژو 206 صندوقدار V10، پژو 206 صندوقدار V20و... که مجهز به پیشرانه های مختلف و گازسوز تولید می شد.

طبق گزارش سایت اتومبیل صمد شکرالهی در مقاله نمایشگاه اتومبیل در کرج | آشنایی با خودروی 206، شرکت پژو خط تولید خودروی 206 خود را ابتدا در کشورهای فرانسه، انگلستان، برزیل، مالزی، چین، اندونزی، شیلی، اروگوئه، آرژانتین و سپس ایران به راه انداخت. در ایران نیز شرکت ایران خودرو در سال 1380 این خودرو را به وارد ایران کرد.

شرکت ایران خودرو در ابتدا تعدادی محدود از آن خودرو را به صورت وارداتی به بازارهای ایران و نمایشگاه اتومبیل در کرج و سایر نقاط وارد نمود، و با توجه به محبوبیتی که بین مردم یافت برنامه تولید آن در 6 تیپ مختلف در دستور کار سازنده شرکت ایرانی قرار گرفت. خودرو پژو 206 از معدود خودروهای اروپایی بود که به فاصله زمانی کوتاهی از زمان معرفی جهانی، پا به خط تولید یک شرکت ایرانی گذاشت. در واقع این خودرو در دهه 80، یکی از مدرن ترین محصولات صنعت خودروسازی کشورمان محسوب می شد. در حالی که همچنان در اروپا و دیگر نقاط جهان نیز خودرویی به روز و پرفروش بود.

در مدلهای مونتاژی در سالهای اولیه، درصد داخلی سازی بسیار پایین بود. به تدریج و با گذشت زمان با افزایش داخلی سازی 206، از کیفیت آن کم شد. از 6 تیپ معرفی شده برای خودروی 206، اکنون فقط 2 تیپ روی خط تولید قرار دارند. و در نمایشگاه اتومبیل  به فروش می رسند

نکته قابل توجه دیگر این است که هر چند در طول این سالها، مشتقات دیگری از 206 مانند 207i  که با نام اصلی 206+، و یا 206 SD SEDAN و رانا نیز توسط شرکت پژو و شریک ایرانی اش طراحی و به بازار عرضه شدند.

یکی از تفاوتهای مهم و اصلی پژو 206 ساخت شرکت ایران خودرو این است که تغییر در سیستم برق رسانی، کامپیوتر مرکزی یا ECU، پمپ هیدرولیک فرمان، دریچه گاز و جعبه دنده ایجاد شده است.

سیستمهای برق رسانی 206 تولید شده در ایران تا سال 1391، دارای تنها 3 شبکه الکترونیکی مستقل برای موتور، داشبورد و ستون فرمان است، اما در 206های ایرانیزه، این 3 شبکه با 1 شبکه سراسری جایگزین شده است. این موضوع سبب می شود امکان نصب بسیاری از آپشن های غیرفعال پژو بر روی 206های ایرانیزه از بین برود.

طبق گزارش سایت اتومبیل صمد شکرالهی در مقاله نمایشگاه اتومبیل در کرج | آشنایی با خودروی 206 باید به این موضوع اشاره کرد که خوب است بدانید که شرکت پژو، بسیاری از آپشن های 206 را برای عرضه در ایران به صورت غیرفعال درآورده بود. علت این امر این بود که هزینه ی تولید را کاهش دهند. یکی از مهم ترین امکانات غیرفعال پژو 206 فرانسوی می توان به کامپیوتر پیمایش سفر، کامپیوتر عیب یاب، کروز کنترل و محدود کننده سرعت، گرم کن صندلی های جلو، سنسور نور، سنسور باران، شیشه شوی چراغ های جلو و … اشاره کرد.

در واقع این تجهیزات و  امکانات با هزینه ای نه چندان زیاد و به صورت افتر مارکت بر روی پژو 206های تولید شده تا قبل از سال 91 قابل نصب هستند، زیرا وجود آن ها برای کامپیوتر مرکزی خودرو تعریف شده است.

ولی در ایران متاسفانه در پژو 206 ایرانیزه، هیچ کدام از آپشن های انحصاری پژو را نمی توان نصب کرد. البته این نکته هم مهم است که شرکت ایران خودرو در زمان عرضه پژو 206 جدید، برای جبران از دست رفتن قابلیت نصب امکانات غیرفعال، تغییرات اندکی در آپشن های رفاهی فعال پژو 206 اعمال کرد. از جمله آن ها می توان نمایش گر بزرگ تر با قابلیت نمایش گرافیکی وضعیت درها، کامپیوتر سفری، سنسورهای فاصله سنج عقب و قابلیت مکالمه و پخش موسیقی از طریق بلوتوث را برشمرد. و با همه این موارد این خودرو در تمامی نمایشگاه ها و همچنین در نمایشگاه اتومبیل در کرج عرضه شد.

 

بررسی تست تصادف پژو 206 در مقاله نمایشگاه اتومبیل در کرج | آشنایی با خودرو 206

اولین موضوعی که باید آنرا بررسی کرد این است که تنها وزن فریم بدنه این خودرو 272 کیلوگرم است که 3500 نقطه جوش در بدنه آن به کار رفته است که در نهایت وزن این خودرو به 1025 کیلوگرم می رسد. بدنه خودرو 206 از بخشهای تقویت شده با محدودیتهای تغییر شکل یافته تشکیل شده که در هنگام تصادف باعث کاهش ضربات وارد شده به سرنشینان می شود.

نکته دیگر این است که استاندارد تصادف در این خودرو در ضربه مستقیم با سرعت حداکثر 56 کیلومتر در ساعت، 40 درصد تغییر فریم است. در این وضعیت موتور خودرو 206 که به صورت عرضی قرار دارد به جای حرکت خطی با چرخش زاویه ای و پیچیدن شاسی، بخشی از تنش را در شاشی جذب می کند و به سمت پایین حرکت می کند تا به داخل کابین حمله نکند که این از ویژگیهای مهم این خودرو در تصادفات به شمار می رود.

یکی از ایرادات و مشکلات وارد شده به این خودرو شایعه واژگونی یا چپ کردن آن است که در این مورد می توان گفت: به لحاظ فنی وزن 206 نزدیک یک تن است و موتور قویتری نسبت به وزن بدنه دارد که علت خوبی برای پرواز آن است. زاویه دهانه چرخها کمتر و فاصله محل قرارگیری چرخها در عرض خودرو در کلاس مینی مثل وزنه برداری که پاهایش را کامل باز نکرده است و زیر بار تعادل کمتری دارد که با پایین آمدن ارتفاع خودرو و قد وزنه بردار این وضعیت بهبود می یابد. اما در کاهش ارتفاع خودرو نیز نباید زیاده روی کرد زیرا با کم شدن ارتفاع فنر، قدرت جذب ضربه کم شده و به شاسی آسیب وارد می شود که در محور جلو به جلوبندی آسیب هم وارد می شود.

در واقع پژو 206 بدون تردید یکی از مهم ترین محصولات و خودروهای تاریخ صنعت خودروسازی ایران است. این خودرو لقب پرفروش ترین و محبوبترین محصول تاریخ کمپانی فرانسوی «پژو» را نیز دارد.

امیدواریم از این مقاله که با نام نمایشگاه اتومبیل در کرج | آشنایی با خودروی 206 توسط این سایت برای شما عزیزان ارائه شده است نهایت استفاده را برده باشید

با تشکر از همراهی شما

 

خرید خودرو اقساطی |بررسی خودرو سمند سورن ELX

۱۵ بازديد

خرید خودرو اقساطی |بررسی خودرو سمند سورن  ELX : سورن به نوعی نسل سوم از خانواده سمند محسوب می‌شود که بعد از مدل اولیه و LX روی خط تولید قرار گرفت. عرضه این محصول از سال 1386 به عنوان نسخه‌ای مجهزتر و بهتر از سمند LX آغاز شد و چند سال بعد با پیشرانه EF7 و امکانات بیشتر تحت نام ELX ادامه یافت.


 

خرید خودرو اقساطی |بررسی خودرو سمند سورن  ELX

خرید خودرو اقساطی و نگاهی به  خودرو سمند سورن

فیس لیفت اجرا شده روی سورن آنقدر شدید نیست که نتوان آن را با سمند ساده متمایز دانست؛ با این وجود تغییرات صورت‌گرفته روی جلوپنجره، چراغها و سپرها و بعضی جزئیات دیگر، ظاهر اتومبیل را ارتقاء بخشیده‌اند. کابین سورن ELX نیز با الهام‌گیری از محصول وارداتی ایران‌خودرو یعنی پژو 407 طراحی شده که ظاهری زیبا و دلنشین و تا حدودی ارگونومیک دارد.

ویژگی‌های مثبت همیشگی سمند نظیر فضای جادار کابین و صندوق، صندلی‌های راحت و کیفیت سواری قابل‌قبول در این محصول هم روئیت می‌شوند تا سورن همچون دیگر اعضاء خانواده‌اش برای استفاده‌های خانوادگی گزینه مناسبی باشد. بخصوص که پیشرانه تنفس طبیعی EF7 هم قدرت کافی را ارائه خواهد کرد و گستردگی مناسب شبکه خدماتی ایران‌خودرو اجازه نمیدهد بابت کمبود قطعات یدکی دچار استرس و نگرانی شوید.

البته در این بین مشکلاتی مانند کیفیت ساخت پایین، قدیمی بودن پلتفرم و ایمنی نامشخص هم وجود دارند که ممکن است شما را از خرید این محصول منصرف کنند. هرچند متاسفانه در این رده قیمتی خودرو کامل و ایده‌آلی نداریم و در نتیجه مجبوریم با این مشکلات کنار بیائیم و به همین ارتقاء اندک ظاهری و چند آپشن اضافه مانند تهویه اتومات، دلخوش کنیم.

 

 

خرید اقساطی خودرو و بررسی مشخصات سمند سورن ELX

در اوایل سورن با دو نوع پیشرانه XU7 و EF7 به بازار عرضه میشد که اولی همان موتور 8 سوپاپ 1.8 لیتری قدیمی پژو 405 را در سینه داشت و دومی از ساختار جدیدتر 16 سوپاپ با حجم 1.65 لیتر (که به موتور ملی شهرت یافته بود) استفاده می‌کرد.

ولی در حال حاضر سورن ELX تنها با پیشرانه EF7 (نسخه تنفس طبیعی) به بازار عرضه می‌شود. این موتور قادر است در بهترین حالت 115 اسب بخار قدرت (دور موتور 6000) و 159 نیوتن‌متر گشتاور (دور موتور 3500 الی 4500) را تولید و از طریق یک گیربکس 5 سرعته دستی روانه چرخ‌های جلوئی کند.

 

 

خرید خودرو اقساطی و نگاهی به امکانات و تجهیزات سمند سورن ELX

سورن از نظر سطح امکانات جانبی شرایط کاملاً متوسطی دارد و با ارائه گزینه‌هایی مانند : کیسه هوا برای راننده و سرنشین کناری، ترمزهای مجهز به ABS و EBD، فرمان هیدرولیک با کلیدهای کنترلی، تهویه خودکار بهمراه دریچه جداگانه برای سرنشینان عقب، چراغ‌های مه‌شکن جلو و عقب، چراغ مشایعت، تنظیم ارتفاع نوع چراغ‌های جلو از داخل، آینه‌های جانبی برقی تاشونده، شیشه‌های برقی مجهز به پاور ویندوز، ایموبلایزر، سنسورهای دنده عقب، تنظیم برقی پشتی صندلی‌های جلو و مواردی از این دست، به زحمت میتواند مشتریان علاقه‌مند به آپشن را راضی نگاه دارد.

به ویژه که امکانات ساده‌ای مانند ترمزهای دیسکی عقب و رینگ‌های آلومینیومی در این محصول به شکل سفارشی درآمده‌اند و دیگر بصورت استاندارد روی خودرو نصب نمی‌شوند. با این حال به علت کمبود رقیب قدر در این سطح از بازار می‌شود تا حدودی با این کمبودها کنار آمد چراکه اکثر ماشین‌های این رده قیمتی همین تهویه اتومات و پشتی صندلی برقی را هم ندارند.

 

خرید خودرو اقساطی |بررسی خودرو سمند سورن  ELX

خرید اقساطی خودرو |بررسی خودرو پیکاپ ریچ

۷ بازديد

خرید اقساطی خودرو | بررسی خودرو پیکاپ ریچ : وانت ریچ یکی از محصولات شرکت دانگ فنگ چین است که برای نخستین بار در سال 2006 و به عنوان نسخه ارزان قیمت نیسان پیکاپ یا همانNissan Navara D22 معرفی شد. پیکاپ ریچ در واقع ماحصل همکاری تجاری شرکت‌های دانگ فنگ و نیسان بوده و منطبق بر پلتفرم F-Alpha نیسان پیکاپ ساخته شده است. شرکت پارس‌خودرو به عنوان یکی از زیر مجموعه‌های گروه سایپا، بعد از آغاز تحریم‌های تجاری سال‌ 1390، برای اینکه بتواند همچنان یک پیکاپ دو دیفرانسیل را در میان محصولات خود داشته باشد مونتاژ و عرضه وانت ریچ را در بازار کشور آغاز کرد. این وانت با یک گیربکس 5 سرعته دستی (به همراه دنده کمکی) در بازار کشور عرضه می‌شود و در زیر سایه نبود رقبای قدرتمند، تاکنون توانسته فروش نسبتا خوبی را تجربه کند؛ ناگفته نماند که شرکت پارس خودرو در نمایشگاه خودرو شیراز نسخه فیس‌لیفت شده پیکاپ ریچ را نیز معرفی کرد که در مقایسه با نسل حال حاضر بسیار جذاب‌ و با ابهت به نظر می‌رسید.


 

خرید اقساطی خودرو |بررسی خودرو پیکاپ ریچ

خرید اقساطی خودرو ، نقد کارشناسی خودرو پیکاپ ریچ

خرید اقساطی خودرو

پیکاپ ریچ از لحاظ طراحی تفاوت خیلی کمی با نیسان پیکاپ دارد؛ وقتی از نمای جلو به ریچ نگاه می‌کنیم با چراغ‌هایی ساده و هماهنگ با بدنه مواجه می‌شویم که نسبت به نیسان پیکاپ از طراحی بروزتری برخوردار است.

در طراحی بخش کناری ریچ از هیچ خطوطی در بدنه استفاده نشده، اما در عوض با استفاده از رکاب‌های آلومینیومی و رینگ‌های بزرگ سعی شده نمایی اسپرت به این وانت داده شود. وقتی که وارد کابین می‌شویم، استفاده از پلاستیک بی‌کیفیت در بخش‌های داخلی خودرو بیش از هر چیزی خودنمایی می‌کند.

برای ایجاد حس تنوع در کابین پیکاپ ریچ، شرکت سازنده بعضی از اجزای کابین را به رنگ نقره‌ای در آورده است که تا حدودی تأثیر مثبتی بر طراحی داخلی این خودرو داشته است.

وانت ریچ در بازار چین با پیشرانه‌های متنوعی به بازار عرضه می‌شود که از جمله آن‌ها می‌توان به پیشرانه 2.5 لیتری و 3 لیتری توربو دیزل اشاره کرد، اما ریچ در بازار کشور ما تنها به یک موتور 4 سیلندر با حجم 2438 سی‌سی مجهز شده است که توان تولید 132 اسب بخار قدرت در 5000 دور بر دقیقه و 208 نیوتن‌متر گشتاور در 3000 دور بر دقیقه را دارد.

نیروی تولید شده این پیشرانه (ZG24)، از طریق یک گیربکس 5 دنده دستی به چرخ‌های جلو و عقب منتقل می‌شود و همچنین یک گیربکس کمکی نیز برای ریچ در نظر گرفته است تا در مسیرهای ناهموار همراه شما باشد.

پیکاپ ریچ در مقایسه با نیسان پیکاپ از وزن کمتری برخوردار است به همین علت با وجود یکی بودن مشخصات فنی در مقایسه با نیسان پیکاپ از شتاب بیشتری برخوردار است. البته نیسان پیکاپ از لحاظ توانایی‌های آفرود و کیفیت قطعات در سطح بسیار بالاتری قرار دارد؛ بنابراین اگر تصور کرده‌اید که ریچ در واقع نسخه بروز شده نیسان پیکاپ محسوب می‌شود سخت در اشتباه هستید.

ازجمله معایب پیکاپ ریچ که در نیسان پیکاپ نیز وجود دارد، فضای تنگ سرنشینان عقب و سواری بسیار خشک این خودرو است که در سفرهای طولانی بسیار آزاردهنده خواهد بود.

یکی از مواردی که تمامی پیکاپ‌های دو دیفرانسیل در آن مشترک هستند، مصرف سوخت بالای آن‌ها است و پیکاپ ریچ هم از این قاعده مستثنی نیست؛ طبق اعلام رسمی سایت شرکت پارس خودرو، مصرف سوخت ترکیبی ریچ برابر 8/10 لیتر در هر صد کیلومتر است، البته شما در مسیرهای ناهموار باید انتظار مصرفی تا حدود 14 لیتر در هر صد کیلومتر را نیز از این خودرو داشته باشید.

با توجه به این که ریچ در بازار کشور سازنده یک وانت نسبتا ارزان قیمت محسوب می‌شود که از روی یک وانت قدیمی ژاپنی کپی‌برداری شده است، پس به نظر می‌رسد که نباید از نظر امکانات و تجهیزات انتظار چندانی از آن داشته باشید.

از جمله امکانات ریچ می‌توان به پروژکتور، رکاب جانبی، 2 عدد کیسه هوا (راننده و سرنشین)، ترمز ABS، شیشه‌های برقی جلو و عقب، تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو و آینه جانبی باقابلیت تنظیم الکتریکی اشاره کرد. در یک جمع‌بندی کلی در مورد پیکاپ ریچ می‌توان گفت که ریچ یکی از ارزان‌ترین پیکاپ‌های دو دیفرانسیل بازار کشور محسوب می‌شود که در رنج قیمتی خود از امکانات و توانایی‌های مناسبی برخوردار است، ولی کیفیت چندانی نداشته و نباید از آن انتظار داشته باشید که به تمامی نیازهای آفرود شما پاسخ دهد یا در سفرهای طولانی همراه مناسبی برایتان باشد.

خرید اقساطی خودرو

خرید اقساطی خودرو |بررسی خودرو پیکاپ ریچ

 

خرید اقساطی خودرو و بررسی ارزش خرید پیکاپ ریچ

دانگ فنگ ریچ در زمان عرضه خود به بازار چین از قیمتی در حدود 100 هزار یوان برای مدل‌های دیفرانسیل عقب آغاز و تا 125 هزار یوان برای مدل‌های دو دیفرانسیل مجهز به موتورهای 3 لیتری توربو ادامه دارد که با توجه به امکانات نسخه چینی قیمت مناسبی برای این خودرو به نظر می‌رسد.

شاید ریچ در مقایسه با بیشتر پیکاپ‌های دو دیفرانسیل موجود در بازار کشور از طراحی نسبتا قدیمی، پیشرانه نه چندان پرتوان و کیفیت پایینی برخوردار باشد ولی با توجه به این که پیکاپ ریچ در حال حاضر ارزان‌ترین پیکاپ صفرکیلومتر دو دیفرانسیل موجود در بازار داخلی محسوب می‌شود، ایراد چندانی نمی‌توان به آن وارد کرد و نباید ارزش خرید بسیار پایینی را برای آن تعیین نمود.

در رنج قیمتی پیکاپ ریچ اگر علاقه‌مند به خرید خودروهای کراس‌اوور باشید، می‌توانید نمونه‌های صفرکیلومتر خودروهایی همچون چانگان CS35، لیفان X60 یا MVM X22 را خریداری نمایید.

خرید اقساطی خودرو و نگاهی به رقبای پیکاپ ریچ

کاپرا دو کابین، وینگل 5 و نیسان پیکاپ از نزدیک‌ترین رقبای وانت ریچ به حساب می‌آیند. در این رنج قیمتی اگر علاقه‌ای به خریداری پیکاپ‌های چینی ندارید و توانایی‌های آفرود مهم‌ترین اولویت شما محسوب می‌شود بهتر است به فکر خرید نمونه‌های کم کارد پیکاپ کاپرا باشید و از کیفیت مناسب و توانایی‌های فنی این خودرو لذت ببرید.

خرید نقد و اقساط خودرو در کرج-10 خودرو برتر ایرانی بخش سوم

۶ بازديد

خرید نقد و اقساط خودرو

 خرید خودرو در کرج-10 خودرو برتر ایرانی بخش سوم : بی شک افراد بسیاری علاقه به خرید خودرو در کرج و تمام نقاط دارند اما برای اینکه خرید خودرو در کرج سودمند باشد برایمان باید قبل از خرید نکاتی را مد نظر داشته باشیم باما همراه باشید:


 نمایشگاه اتومبیل صمد شکرالهی با بیشینه کاری موفق در زمینه خرید خودرو در کرج و ارائه خدمات برای مشاوره و همراهی خریداران خودرو در استان البرز همراه شما خواهد بود

ارتباط با مشاوران ما   5000 50 33 026 - 8000 50 33 026 -   9000 50 02633


 پیشنهاد ما  برای #خرید نقد و اقساط خودرو در کرج تندر 90 E2

  • ایران خودرو بعد ازنشان دادن پیکان برای مدت زمان بسیاری به دنبال جایگزینی برای این خودرو بودتندر90 یارنو لوگان که در بازارهای جهانی نیز با این اسم شناخته می شود به عنوان جایگزینی برای این خودرو در نظر گرفته شد.
  • نسل نخست این خودرو در سال1383 وارد بازار های داخلی شد و بامحبوبت واستقبال بسیاری از طرف مردم روبه رو شد و تا سال 1391 با سه مدلEo_E1_E2 در داخل تولید می شد. این خودرو به عنوان خودرویی برای قشر متوسط جامعه طراحی شده بود و در آن امکانات و اپشن های بسیاری تعبیه نشده بود و کمپانی تمام فکر را روی استحکام و کیفیت این خودرو قرار داده بود به صورتی که توانست 3 ستاره ایمنی از موسسه معتبر اروپاییENCAP دریافت کند.
  • مدل های گوناگون این خودرو فقط از نظر امکانات و نجهیزات داخلی با یکدیگر فرق دارند و فرق جزئی نیز در نمای ظاهری با همدیگردارند و هرسه مدل از یک پیشرانه استفاده می کنند.
  • از موارد منفی این خودرو که اکثرا مالکان ان می گویند نداشتن دید کافی در قسمت عقب خودرو است که به علت بزرگ بودن حجم صندوق عقب و قرار گرفتن درب صندوق در ارتفاعی بالاتر نسبت به خودروهای دیگراست.
  • فضای خوبی در اختیار سرنشینان این خودرو قرار دارد و به کمک سیستم های تعلیق خوب و کابین نسبتا ایزوله سواری نرم و راحتی را تجربه می کنند.
  • کم خرج و مشکل کم این خودرو علت محبوب بودن این خودرو در داخل کشور است.

مشخصات فنی را با دقت مطالعه کنید تا در خرید نقد و اقساط خودرو در کرج به شما کمک شود:

مدل موتور

  • 4 سیلندر 16 سوپاپه است

حجم موتور

  • 1598 سی سی است

قدرت موتور

  • 105 اسب بخار در 5750 دور در دقیقه است

شتاب صفر تا صد

  • 10.2 ثانیه است

مدل گیربکس

  • 5 دنده دستی است

خودروی بعدی دنا پلاس دنده ای

خرید خودرو در کرج-10 خودرو برتر ایرانی بخش سوم

دنا پلاس نسخه به روز شده دنا است که ایران خودرو در سال 1395 این خودرو را به لیست محصولات خود اضافه کرد و در دسترس مشتریان گذاشت خودرو از نظر ظاهری تغییرات نسبتا قابل قبولی در قیاس با نسخه قبلی داشته و با ظاهری ای مدرن تر و جذاب تر وارد بازار شده است.

شکل چراغ های جلو تغییر کرده اند و چراغ های دی لایت به طور استاندارد روی این مدل نصب شده اند.

خطوطی که روی بدنه طراحی شده اند به حجیم و هیکلی تر شدن خودرو کمک بسیاری داشته و استفاده از خطوط کرومی رنگ در قشنگ شدن ماشین نیز بی اثر نبوده است. پیشرانه استفاده شده در این خودرو با خودروی دنا یکسان است وفرقی ندارد اما ایران خودرو یک گیربکس اتومات برای خواهان به خودروهای اتومات برای این خودرو در نظر گرفته که بتواند محدوده بیشتری از خریداران را برای این خودرو جذب کند. امکانات و اپشن های این خودرو کمی به روزتر شده اند و استفاده از متریال عالی درکابین این خودرو توانسته رضایت مشتریان راجلب کند.

این خودرو در زمان نشان دادن اولیه شاهد مشکلاتی بود که بعدها توسط ایران خودرو برطرف شد.

این خودرو با شکلی مدرن تر و امکانات به روزتر تقریبا از خودروهای تولید شده داخلی بالاتر است و با ایزوله سازی مورد قبول کابین سر و صدای کمی به داخل اتاق وارد شده و به کمک صندلی های بسیار راحت اسپرت وبا #خرید نقد و اقساط خودرو میتوانید از مزایای این خودرو استفاد کنیدو یک سفر بسیار خوب را برای شما فراهم می کند.

مشخصات فنی خودرو برای خرید خودرو در کرج :

مدل موتور

  • 4 سیلندر 16 سوپاپه است

حجم موتور

  • 1646 سی سی است

قدرت موتور

  • 113 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه است

شتاب صفر تا صد

  • 13.5 ثانیه است

نمدل گیربکس

  • 5 دنده دستی است

خرید خودرو در کرج-10 خودرو برتر ایرانی بخش چهارم

۵ بازديد

 خرید خودرو

نمایشگاه اتومبیل صمد شکرالهی با بیشینه کاری موفق در زمینه خرید خودرو در کرج و ارائه خدمات برای مشاوره در استان البرز همراه شما خواهد بود

ارتباط با مشاوران ما   5000 50 33 026 - 8000 50 33 026 -   9000 50 33 026

خرید خودرو یک کار لذت بخش و در عین حال سخت وپیچیده است ، امروزه خرید خودرو در کرج ودیگر نقاط کشور بسیار راحت تر از قبل شده است به دلیل اینکه آگاهی مردم بسیار بالاتر رفته و قبل از خرید اول از راه اینترنت جستجوی خود را شروع می کنند:


میتوانید از #نمایشگاه خودرو در کرج خودروی مورد نظر خود را خریداری کنید (پژو207 )

  • پژو206 را می توان شروع تمامی محصولات بعدی این کمپانی در نظر گرفت خودرویی که با طراحی جذاب وخوبش در سال1998 توانست به خودرویی دوستداشتنی در بازارهای خارجی و پس از مدتی باوارد شدن در ایران در بازارهای داخلی تبدیل شود.
  • پژو207i که نسل جدیدتر و به نوعی فیس لیفت این خودروبه حساب می آید پس از یک وقفه 4 ساله در خط تولید این خودرو در سال1395 و با واگذار کردن خط تولید این خودرو به ایران توسط کمپانی فرانسوی پژو به عنوان خودرویی ایرانی وارد بازار شد.
  • این خودرو با یک پیشرانه TU5 به همراه دو گیربکس 4 سرعته اتومات و5سرعته دستی به فروش می رسد و نسبت به نسل گذشته خود دارای اپشن های بسیاری است.
  • در نمای داخلی این خودرو تغییرات بسیاری دیده می شود که می توان به مانیتور7 اینچی درقسمت میانی داشبورد، غربیلک فرمان جدید که میزبان کلیدهای جدیدی چون کروز کنترل، تلفن همراه و سیستم های صوتی است و صفحه کیلومتر جدید اشاره کرد.
  • در نمای بیرونی اصلی ترین ومهم ترین تغییرات در شکل چراغ های جلو انجام شده و با شکلی برجسته چهره ای زیباتر به این خودروداده است.
  • به غیر از تغییر چراغ های عقب خودرو شاهد تغییرات دیگری در این قسمت نیستیم. استفاده کردن از پلاستیک خشک در کابین خودرو و سیستم تعلیق های در حد معمولی این خودرو از  موارد منفی 207i به به حساب می آید.

مشخصات فنی:

 مدل موتور

  • TU5

حجم موتور

  •  است1587

قدرت موتور

  • 105 اسب بخار در 5800 دور در دقیقه است

شتاب صفر تا صد است

  • 11.6

مدل گیربکس

  • 5 دنده دستی است

 خرید خودرو در کرج-10 خودرو برتر ایرانی بخش چهارم

برای #خرید خودرو در کرج پیشنهاد دیگر ما رنو تندر90 پلاس اتومات:

تندر پلاس را می توان فیس لیفت خودروی تندر 90 در نظر گرفت، خودرویی که توانست به لطف کیفیت بسیار خوب ساخت، مصرف سوخت پایین و پیشرانه ای قابل چشمگیر طرفداران بسیاری پیدا کند. تغییرات انجام شده در قسمت های ظاهری، داخلی و اپشن های خودرو جزئی هستند و پیشرانه استفاده شده همان پیشرانه خودروی تندر 90 است با این فرق که رنو یک گیربکس اتوماتیک 4 سرعته و یک گیربکس 5 سرعته دستی برای این نوع در نظر گرفته است.

اضافه شده نوار کرومی به دور ورودی های هوا، تغییر پنل درب ها که به درب های ساندرو شباهت بسیاری پیدا کرده است و فرمان با طرح جدید از تغییرات داخلی این خودرو محسوب میشوند. یکی از ایرادها ومشکلاتی که می توان برای این خودرو در نظر گرفت طراحی ظاهری این خودرو است که در قیاس با رقبایش در بازار مانند دنا پلاس از طراحی نسبتا ساده ای بهره مند شده جنس استفاده شده در داخل کابین در حد قابل قبولی است.

این خودرو با گذشتن از امکانات و آپشن های کم، با کیفیت خوب ساخت به یکی از بی دردسرترین خودروهای بازار تبدیل شده است و مناسب  برای افرادی است که به دنبال اپشن و شکلی به روز برای خودروهایشان نیستند.

مشخصات فنی خودرو برای راحت تر انتخاب کردن و خرید خودرو در کرج :

مدل موتور

  • 4 سیلندر 16 سوپاپه است

حجم موتور

  • 1598 سی سی است

قدرت موتور

  • 105 اسب بخار در 5750 دور در دقیقه است

شتاب صفر تا صد

  • 11.7 ثانیه است

مدل گیربکس

  • 4 دنده خودکار است

نمایشگاه اتومبیل | نحوه ی تشخیص رنگ خوردگی خودرو کارکرده

۱۰ بازديد

نمایشگاه اتومبیل
نمایشگاه اتومبیل در کرج
| نحوه ی تشخیص رنگ خوردگی خودرو کارکرده :تشخیص رنگ شدگی خودرو با چشم نخستین گام جهت خرید خودرو می باشد که در این مقاله قصد داریم به آن بپردازیم.


هدف  نمایشگاه اتومبیل‌ در کرج ، نمایشگاه اتومبیل صمد شکرالهی ایجاد سهولت و اطمینان در فرآیند خرید خودروی مناسب برای خریداران و همچنین فراهم ساختن بستری مناسب برای فروش خودرو در کوتاه‌ترین زمان ممکن برای فروشندگان می‌باشد.

تیم کارشناسی نمایشگاه اتومبیل در کرج صمدشکرالهی متشکل از حرفه‌ای‌‌ترین و مجرب‌ترین کارشناسان خودرو است تا یاری‌رسان شما برای خریدی مطمئن باشد.

 نمایشگاه اتومبیل‌ در کرج ، با نگاهی نو و با تلاش در  نمایشگاه اتومبیل در جهت سهولت خرید و فروش برای خدمت به مردم عزیز کشورمان قدم برمی‌دارد.



نمایشگاه اتومبیل در کرج | آشنایی با روش تشخیص دادن رنگ خوردگی خودرو

 بررسی کردن لبه های کاپوت صندوق و درب ها

بررسی کاپوت و درب خودرو می تواند یکی از مطمئن ترین راه ها برای تشخیص دادن رنگ شدگی خودرو با چشم می باشد. برای این کار کافیست به موم لبه درب و کاپوت دقت کنیم درب های فابریک کارخانه دارای مومی خاص هستند و اگر قسمتی از خودرو نیاز به عوض کردن یا تعمیر داشته باشد احتیاج است که این موم کنده شود.

 بررسی کردن رنگ ماشین با استفاده از چراغ قوه

یکی از بهترین گزینه ها برای تشخیص دادن رنگ شدگی خودرو با چشم چراغ قوه موبایل می باشد.هنگامی که نور چراغ قوه را بر روی بدنه خودرو می تابانید امکان دارد با مواردی رو به رو شوید؛ به عنوان مثال ممکن است رنگ خودرو در نقاطی کدر و یا کنتراست آن متفاوت باشد. این راهکار در رنگ های روشن و متالیک با زاویه ۱۶۰ درجه پیشنهاد میشود.

هدف  نمایشگاه اتومبیل‌ در کرج ، نمایشگاه اتومبیل صمد شکرالهی ایجاد سهولت و اطمینان در فرآیند خرید خودروی مناسب برای خریداران می باشد.

بررسی کردن گلگیر

طبق آماری از فروش یک شرکت تولید کننده قطعات یدکی در ایران گلگیر یکی از قطعاتی است که بیشترین تعویض ، بتونه کاری و رنگ شدگی را دارد. برای بررسی کردن گلگیر یکی از بهترین نقاط پیچ های وصل شده به شاسی خودرو هستند. این پیچ ها نباید آچار خوردگی داشته باشد.

 بررسی کردن کیلر پاشیده شده روی خودرو

تشخیص دادن رنگ شدگی خودرو با چشم در این مرحله احتیاج به تمرکز و حوصله بالایی دارد. از کیلر برای ایجاد سطح صیقلی روی رنگ بدنه خودرو استفاده می شود. بیشتر افراد برای اینکه رنگ بدنه را با ناحیه رنگ شده همسان کنند، از کیلر استفاده می کنند. کیلر استفاده شده روی بدنه ماشین به صورت فابریک دارای نظم خاصی است. مثلا در بعضی خودرو ها اگر به بدنه توجه کنید خانه های چند ضلعی می بینید. ولی بیرون از کارخانه پوشش کیلر با قسمت های دیگر متفاوت است. یعنی پاشش آن روی بدنه نظم خاصی ندارد.

تیم کارشناسی نمایشگاه اتومبیل در کرج ، صمدشکرالهی متشکل از حرفه‌ای‌‌ترین و مجرب‌ترین کارشناسان خودرو است تا یاری‌رسان شما برای خریدی مطمئن باشد.

بررسی کردن لبه های زیرین دستگیره ماشین

با بررسی کردن لبه های زیرین دستگیره خودرو میتوان به سر نخ های قابل توجه ای دست یافت. در این قسمت پیچ های متصل کننده دستگیره به بدنه را چک کنید و درصد اینکه بشود پاشش رنگ، کدری یا اثر بتونه را در اینجا مشاهده کرد بسیار است.

بررسی کردن سیم هایی که از درب ها و گلگیر می گذرد

اگر در خودرویی که قصد بررسی یا خریداری آن را دارید روی سیم ها اثر پاشیدگی رنگ داشته باشد، میتوان به این مورد پی برد که احتمالا آن ناحیه ضربه دیده و یا رنگ شدگی صورت گرفته است.

کلام پایانی تشخیص دادن رنگ شدگی خودرو

تشخیص رنگ شدگی خودرو با چشم دارای ریسک هایی می باشد و مطلوب است در پایان از کارشناس تشخیص رنگ خودرو کمک بگیرید. یک دور کامل دور ماشین بچرخید با دقت همه زوایا را نگاه کنید ببینید که آیا قسمتی از خودرو هست که رنگش با دیگر قسمت های بدنه متفاوت است.

به طور مثال اگر در خودرو رنگ خوردگی دارد بسیار عجیب نیست که متوجه اختلاف رنگ خودرو با پنل های مجاورش شوید. وقتی یک خودرو برای کار نقاشی به کارگاه می رود، نقاشان خودرو به غیر از قسمتی که می خواهند رنگ کنند بقیه قسمت های بدنه خودرو را با کاغذی می پوشاند این کاغذ را با چسب مشکی دور تا دور لبه ها و پنل های خودرو می چسبانند. نقاشان خودرو معمولا این چسب مشکی را در قسمت در و پنجره ها و یا نقاط دیگر نیز می زنند. نتیجه این می شود که مقداری رنگ روی چسب مشکی می ریزد. اگر خودرو مشکی نباشد،می توان این رنگ خوردگی را با چشم هم ملاحظه کرد. همچنین می توان قسمت زیر بدنه خودرو در قسمت چرخ ها را هم بررسی کرد که معمولا نشانه ای از پاشش رنگ را دارد.
همچنین زیر کاپوت خودرو و یا روی رادیاتور هم نشانه ای از رنگ خوردگی و اسپری رنگ رادر خود نگه می دارد. اکثرا در رنگ کردن قسمت جلویی و یا کاپوت خودرو، از روی رنگ پیچ و مهره های الحاقی به کاپوت و جلوبندی می توان این را متوجه شد. 

این پیج و مهره ها خود در کارخانه رنگ می شوند، ولی اگر آنها را برای برداشتن کاپوت و جلوبندی باز کرده باشند، رنگ امکان دارد در سرپیچ ها رفته باشد و وقتی پیچ ها را دوباره بستیم در جای قبلی بسته نشود و این اختلاف رنگ نمایان شود.

نمایشگاه اتومبیل‌ در کرج ، با نگاهی نو و با تلاش در  نمایشگاه اتومبیل در جهت سهولت خرید و فروش برای خدمت به مردم عزیز کشورمان قدم برمی‌دارد.

نمایشگاه اتومبیل در کرج | نحوه ی تشخیص رنگ خوردگی خودرو کارکرده :تشخیص رنگ شدگی خودرو با چشم نخستین گام جهت خرید خودرو می باشد که در این مقاله قصد داریم به آن بپردازیم.


هدف  نمایشگاه اتومبیل‌ در کرج ، نمایشگاه اتومبیل صمد شکرالهی ایجاد سهولت و اطمینان در فرآیند خرید خودروی مناسب برای خریداران و همچنین فراهم ساختن بستری مناسب برای فروش خودرو در کوتاه‌ترین زمان ممکن برای فروشندگان می‌باشد.

تیم کارشناسی نمایشگاه اتومبیل در کرج صمدشکرالهی متشکل از حرفه‌ای‌‌ترین و مجرب‌ترین کارشناسان خودرو است تا یاری‌رسان شما برای خریدی مطمئن باشد.

 نمایشگاه اتومبیل‌ در کرج ، با نگاهی نو و با تلاش در  نمایشگاه اتومبیل در جهت سهولت خرید و فروش برای خدمت به مردم عزیز کشورمان قدم برمی‌دارد.



نمایشگاه اتومبیل در کرج | آشنایی با روش تشخیص دادن رنگ خوردگی خودرو

 بررسی کردن لبه های کاپوت صندوق و درب ها

بررسی کاپوت و درب خودرو می تواند یکی از مطمئن ترین راه ها برای تشخیص دادن رنگ شدگی خودرو با چشم می باشد. برای این کار کافیست به موم لبه درب و کاپوت دقت کنیم درب های فابریک کارخانه دارای مومی خاص هستند و اگر قسمتی از خودرو نیاز به عوض کردن یا تعمیر داشته باشد احتیاج است که این موم کنده شود.

 بررسی کردن رنگ ماشین با استفاده از چراغ قوه

یکی از بهترین گزینه ها برای تشخیص دادن رنگ شدگی خودرو با چشم چراغ قوه موبایل می باشد.هنگامی که نور چراغ قوه را بر روی بدنه خودرو می تابانید امکان دارد با مواردی رو به رو شوید؛ به عنوان مثال ممکن است رنگ خودرو در نقاطی کدر و یا کنتراست آن متفاوت باشد. این راهکار در رنگ های روشن و متالیک با زاویه ۱۶۰ درجه پیشنهاد میشود.

هدف  نمایشگاه اتومبیل‌ در کرج ، نمایشگاه اتومبیل صمد شکرالهی ایجاد سهولت و اطمینان در فرآیند خرید خودروی مناسب برای خریداران می باشد.

بررسی کردن گلگیر

طبق آماری از فروش یک شرکت تولید کننده قطعات یدکی در ایران گلگیر یکی از قطعاتی است که بیشترین تعویض ، بتونه کاری و رنگ شدگی را دارد. برای بررسی کردن گلگیر یکی از بهترین نقاط پیچ های وصل شده به شاسی خودرو هستند. این پیچ ها نباید آچار خوردگی داشته باشد.

 بررسی کردن کیلر پاشیده شده روی خودرو

تشخیص دادن رنگ شدگی خودرو با چشم در این مرحله احتیاج به تمرکز و حوصله بالایی دارد. از کیلر برای ایجاد سطح صیقلی روی رنگ بدنه خودرو استفاده می شود. بیشتر افراد برای اینکه رنگ بدنه را با ناحیه رنگ شده همسان کنند، از کیلر استفاده می کنند. کیلر استفاده شده روی بدنه ماشین به صورت فابریک دارای نظم خاصی است. مثلا در بعضی خودرو ها اگر به بدنه توجه کنید خانه های چند ضلعی می بینید. ولی بیرون از کارخانه پوشش کیلر با قسمت های دیگر متفاوت است. یعنی پاشش آن روی بدنه نظم خاصی ندارد.

تیم کارشناسی نمایشگاه اتومبیل در کرج ، صمدشکرالهی متشکل از حرفه‌ای‌‌ترین و مجرب‌ترین کارشناسان خودرو است تا یاری‌رسان شما برای خریدی مطمئن باشد.

بررسی کردن لبه های زیرین دستگیره ماشین

با بررسی کردن لبه های زیرین دستگیره خودرو میتوان به سر نخ های قابل توجه ای دست یافت. در این قسمت پیچ های متصل کننده دستگیره به بدنه را چک کنید و درصد اینکه بشود پاشش رنگ، کدری یا اثر بتونه را در اینجا مشاهده کرد بسیار است.

بررسی کردن سیم هایی که از درب ها و گلگیر می گذرد

اگر در خودرویی که قصد بررسی یا خریداری آن را دارید روی سیم ها اثر پاشیدگی رنگ داشته باشد، میتوان به این مورد پی برد که احتمالا آن ناحیه ضربه دیده و یا رنگ شدگی صورت گرفته است.

کلام پایانی تشخیص دادن رنگ شدگی خودرو

تشخیص رنگ شدگی خودرو با چشم دارای ریسک هایی می باشد و مطلوب است در پایان از کارشناس تشخیص رنگ خودرو کمک بگیرید. یک دور کامل دور ماشین بچرخید با دقت همه زوایا را نگاه کنید ببینید که آیا قسمتی از خودرو هست که رنگش با دیگر قسمت های بدنه متفاوت است.

به طور مثال اگر در خودرو رنگ خوردگی دارد بسیار عجیب نیست که متوجه اختلاف رنگ خودرو با پنل های مجاورش شوید. وقتی یک خودرو برای کار نقاشی به کارگاه می رود، نقاشان خودرو به غیر از قسمتی که می خواهند رنگ کنند بقیه قسمت های بدنه خودرو را با کاغذی می پوشاند این کاغذ را با چسب مشکی دور تا دور لبه ها و پنل های خودرو می چسبانند. نقاشان خودرو معمولا این چسب مشکی را در قسمت در و پنجره ها و یا نقاط دیگر نیز می زنند. نتیجه این می شود که مقداری رنگ روی چسب مشکی می ریزد. اگر خودرو مشکی نباشد،می توان این رنگ خوردگی را با چشم هم ملاحظه کرد. همچنین می توان قسمت زیر بدنه خودرو در قسمت چرخ ها را هم بررسی کرد که معمولا نشانه ای از پاشش رنگ را دارد.
همچنین زیر کاپوت خودرو و یا روی رادیاتور هم نشانه ای از رنگ خوردگی و اسپری رنگ رادر خود نگه می دارد. اکثرا در رنگ کردن قسمت جلویی و یا کاپوت خودرو، از روی رنگ پیچ و مهره های الحاقی به کاپوت و جلوبندی می توان این را متوجه شد. 

این پیج و مهره ها خود در کارخانه رنگ می شوند، ولی اگر آنها را برای برداشتن کاپوت و جلوبندی باز کرده باشند، رنگ امکان دارد در سرپیچ ها رفته باشد و وقتی پیچ ها را دوباره بستیم در جای قبلی بسته نشود و این اختلاف رنگ نمایان شود.

 نمایشگاه اتومبیل‌ در کرج ، با نگاهی نو و با تلاش در  نمایشگاه اتومبیل در جهت سهولت خرید و فروش برای خدمت به مردم عزیز کشورمان قدم برمی‌دارد.

خرید خودرو اقساطی | بررسی ویژگی های ایمنی خودرو بخش دوم

۱۲ بازديد

خرید خودرو اقساطی
این مقاله که با نام خرید خودرو اقساطی | بررسی ویژگی های ایمنی خودرو بخش دوم توسط وب سایت اتومبیل صمد شکرالهی گردآوری گردیده شده است، در ادامه مطلب قبلی می باشد، و قصد داریم که در این مطلب نیز برخی دیگر از ویژگی های خودروی ایمن را مورد بررسی قرار دهیم، همانطور که در مطلب قبلی به آن اشاره کردیم امنیت یک خودرو از هر چیزی دیگری با اهمیت تر است، و هر فردی در خرید یا خرید خودرو اقساطی باید به ایمنی یک خودرو توجه ویژه ای داشته باشد، ادامه مطلب را دنبال کنید تا بیشتر با مواردی که در امنیت خودرو دخیل هستند آشنا شویم.

  • داشتن ترمز ای بی اس 

یکی از مواردی که باید در مطلب خرید خودرو اقساطی | بررسی ویژگی های ایمنی خودرو بخش دوم به آن اشاره کرد که در امنیت و حفظ جان سرنشینان موثر است، داشتن ترمز ای بی اس می باشد، میتوان گفت که در ابتدا این ترمزها در سال 1970 در بازارها شناخته و معرفی شدند، این ترمز قسمت اساسی و مهم در خودرو است که برخی دیگر از سیستمها مانند: کنترل کشش، کنترل پایداری الکترونیکی و بسیاری دیگر از سیستمها در این قسمت ساخته و طراحی شده اند، که نقش به سزایی در افزایش امنیت خودروها دارند، در واقع این سیستم ترمز ای بی اس، سیستمی می باشد که در خودروها این امکان و مزایا را ایجاد میکند که، در مواقع خطر که راننده ترمز میگیرد، بدون قفل شدن چرخها، خودرو متوقف شود. این ترمزهای ای بی اس که ضد قفل میباشند به صورتی طراحی و ساخته شده اند که، در زمان ترمز کردن از قفل شدن چرخهای خودرو جلوگیری می‌کند. در مطلب خرید خودرو اقساطی | بررسی ویژگی های ایمنی خودرو بخش دوم میخواهیم دلیل مهم بودن و اهمیت سیستمهای ترمز را بیان کنیم، دلیل این اهمیت این است که ترمزهای ضد قفل و ای بی اس بیشتر در جاده‌های لغزنده، خیابانهای باران زده و خیس و ترمز گرفتنهای ناگهانی و شدید قابل احساس است و احتمال بروز تصادفات شدید و خطرناک را تا حد زیادی کاهش میدهد.این سیستم باعث شده است که رانندگان در زمان ترمز گرفتن بتوانند خودروی خود را کنترل کنند، و باعث بالا بردن ایمنی خودرو شده است. خرید خودرو اقساطی

 

  • کنترل پایداری الکترونیکی‌ (ESC)

طبق گزارش وب سایت اتومبیل صمد شکرالهی در مطلب خرید خودرو اقساطی | بررسی ویژگی های ایمنی خودرو بخش دوم، یکی دیگر از مواردی که باعث بالا رفتن امنیت یک خودرو میشود کنترل پایداری الکترونیکی است، که انجام آن مربوط به سیستم و فناوری ABS است، از مزایا و ویژگی های این سیستمها این است که به شکلی طراحی و ساخته شده اند که به راننده این امکان را میدهند که در شرایط گوناگون، کنترل خودروی خود را حفظ کنند. فرآیند و عملکرد اصلی ESC مقایسه ورودی‌های راننده با رفتار واقعی وسیله نقلیه است. اگر یکی از این سیستمها تشخیص دهد که خودرو به درستی پاسخ نمی‌دهد و عمل نمیکند می‌تواند وارد شود و اقدامات اصلاحی مهم را انجام دهد. طبق گزارش وب سایت اتومبیل صمد شکرالهی در مطلب خرید خودرو اقساطی | بررسی ویژگی های ایمنی خودرو بخش دوم، سیستم ESC یک سیستم امنیتی در خودرو است که زمانی که خودرو در حال انحراف است را تشخیص میدهد و از وقوع حادثه جلوگیری می‌کند. سیستم ESC از سنسورهای مختلفی تشکیل شده است، که برخی از آنها را نام خواهیم برد: سنسور محاسبه سرعت، سنسورموقعیت چرخ خودرو، سنسور انحراف جانبی و... این سیستم اینگونه عمل می کند که مسیر مورد انتظار راننده را با مسیر حرکتی واقعی خودرو مقایسه می کند. برخی از سیستم‌های ECS همچنین می‌توانند نیروی فرمان اضافی را اعمال کرده و حتی خروجی موتور را تنظیم کنند. خرید خودرو اقساطی

  • کروز کنترل تطبیقی

یکی دیگر از مواردی که در امنیت خودروها موثر است و باید در مطلب خرید خودرو اقساطی | بررسی ویژگی های ایمنی خودرو بخش دوم به آن اشاره کنیم، سیستم کروز کنترل تطبیقی است که یکی از مدرن‌ ترین و پیشرفته‌ ترین فناوری‌هایی است که در خودرو‌های که امروزه ساخته شده اند یافت می‌شود. در واقع سیستم کروز کنترل تطبیقی همان سیستم کروز کنترل معمولی میباشد که طراحان خودرو آنرا با بعضی از سنسورهای دیگر ترکیب کرده اند. بیشتر این سیستمها از سنسورهای راداری یا لیزری استفاده می‌کنند که هر دو قادر به تعیین موقعیت نسبی و سرعت سایر وسایل نقلیه هستند.

اگر به دنبال خرید هرگونه اتومبیل و یا خرید خودرو اقساطی هستید، میتوانید با شماره های درج شده در وب سایت تماس بگیرید و از مشاوره کارشناسان ما استفاده لازم را ببرید.

خرید اقساطی خودرو | بررسی کامل مشخصات فنی ولکس c30

۶ بازديد

خرید اقساطی خودرو | بررسی کامل مشخصات فنی ولکس c30 : در سال‌های اولیه، گریت وال موتور به عنوان یک برند مستقل تولیدکننده مدل‌های پیکاپ و شاسی‌بلند شناخته می‌شد اما این شرکت تصمیم گرفت اولین خودروی خانوادگی کلاس کامپکت گریت وال خود را به نام Voleex C30 روانه بازار کند. این خودرو همچنین اولین مدل سدان تولید شده توسط گریت وال موتور است. ولکس c30 را برندی تولید می کند که در بازار های جهانی آنچنان محبوبیتی ندارد و حتی بارها محکوم به پرداخت غرامت به دلیل کپی کاری شده است اما با این وجود چیزی از ارزشمندی و کیفیت این خودرو کم نمی شود.


 

http://autoshokrollahi.com/fa/%D8%AA%D9%85%D8%A7%D8%B3-%D8%A8%D8%A7-%D9%85%D8%A7

خرید اقساطی خودرو و نگاهی به خودرو ولکس c30 در ایران

بعد از شروع تحریم ها و چرخش اجباری از برندهای خوشنامی مثل دوو و هیوندای و فولکس واگن به سمت چینی های گمنام، نوبت آزمایش خودرو های جدید مثل ولکس c30 بود. این خودرو از محصولات خودروسازان راین (یکی از شرکت های تابعه گروه خودروسازی کرمان) بود. شاید بتوان گفت این اتومبیل کوچک و اقتصادی احتمالا قرار بوده جای خالی ورنای زشت اما خوش ساخت و محبوب را پر کند. با این حال C30 به‌دلیل قرار گرفتن در محدوده قیمتی لیفان 620 و 206 صندوقدار، تیراژ تولید پایین و عدم تقاضای بازار حتی برای نسخه‌های اتوماتش سرانجام در سال 1395 از خط تولید راین، کنار گذاشته شد.

 

خرید اقساطی خودرو | بررسی کامل مشخصات فنی ولکس c30

خرید اقساطی خودرو و تغییرات خودرو ولکس c30 در ایران

این سدان اقتصادی کم‌استهلاک با دو نوع جعبه‌دنده‌ دستی و CVT فروخته می‌شد. نسخه CVT آن به تعداد محدودی در سال 1391 تولید شد و سپس در مدل 1395 جعبه‌دنده CVT آن به 6 سرعته نیمه‌اتومات (AMT) تغییر یافت. طراحی مجدد صفحه کیلومتر و اضافه‌شدن چراغ‌های دی‌لایت، دی‌وی‌دی پلیر، دوربین عقب و هندزفری مهم‌ترین ویژگی‌های C30 اتومات نسبت به نسخه‌های سابق CVT است. همچنین C30 در مدل‌های 91 و 92 داشبورد دو رنگ (کرم و مشکی) داشت اما از 93 به بعد، رنگ داشبوردش به تمام مشکی تغییر کرد. داشبوردهای جدید C30 نیز، که در آن جای مانیتور به زیر دریچه‌های تهویه منتقل شده بود، مختص برخی مدل‌های 94 و همه مدل‌های 95 است.

خرید اقساطی خودرو | بررسی کامل مشخصات فنی ولکس c30

خرید اقساطی خودرو و امکانات رفاهی خودرو ولکس c30

این خودرو دارای ایربگ های جلویی و ترمزهای ABS و مواردی ازاین قبیل که امروزه دیگر آپشن به حساب نمی آیند چرا که در اتومبیل های جدید این گزینه ها تبدیل به امکانات پایه شده اند ولی جدای از این موارد در ولکس گزینه های دیگری مثل رینگ های 15 اینچی آلومینیومی (با لاستیک های 185/65R15)، تهویه مطبوع خودکار، سیستم ضد سرقت (Immobilizer)، مه شکن های جلو و عقب، شیشه های برقی هر چهار درب، کامپیوتر سفری و نشانگر مصرف لحظه ای (که متاسفانه میانگین مصرف سوخت را نشان نمیدهد)، کلید های کنترل سیستم صوتی روی فرمان، تنظیم ارتفاع چراغ های جلو از داخل، صندوق پران روی سویچ، سنسور دنده عقب، آیینه های جانبی برقی گرمکن دار مجهز به راهنما و تاشو برقی، روکش چرمی صندلی ها و فرمان، سانروف برقی و ... در ولکس خودنمایی میکنند که برای این رده ی قیمتی مثل اکثر هموطنانش قابل قبول است. ضمناً ولکس C30 توانسته 5 ستاره ایمنی از موسسه C-NCAP بدست بیاورد که البته نمیتوان دقیقاً گفت معادل چند ستاره از موسسه معتبرتر EuroNCAP خواهد شد اما می توان اطمینان داشت که عملکرد آن قابل قبول خواهد بود.

خرید اقساطی خودرو و مشخصات فنی خودرو ولکس c30

پیشرانه: 4 سیلندر 1.5 لیتری
حجم موتور: 1497 سی سی
قدرت: 104 اسب بخار در دور 6000
گشتاور: 138 نیوتن متر در دور 4200
شتاب: 14.5 ثانیه در روز تست
حداکثر سرعت: 170 کیلومتر در ساعت
وزن: 1125 کیلوگرم