آرشیو اسفند ماه 1400

نمايشگاه اتومبيل در كرج

خرید خودرو در کرج | بررسی فردا sx5

۴ بازديد

خرید خودرو در کرج | بررسی فردا sx5 : این روزها تب همکاری با کمپانی‌های چینی بین شرکت‌های ایرانی بسیار بالا گرفته است؛ به‌ خصوص بعد از اعمال تحریم و خروج خودروسازان مطرح اروپایی، ژاپنی و کره‌ای از بازار کشور، حالا صنعت‌گران ایرانی همکاری چراغ‌خاموش با خودروسازان چینی را ترجیح می‌دهند. گروه صنعتی فردا، یکی از خودروسازان داخلی است که ارائه محصولی جدید از گروه دانگ فنگ را در برنامه دارد. این شرکت، یک کراس‌اوور شهری تحت عنوان «فردا ‏SX5» را در سبد تولیدات خود جای داده است و به‌تازگی آن را روانه بازار داخلی کرده‌است.


نگاهی به امکانات و مشخصات فنی فردا sx5 ، خرید خودرو در کرج

فردا اس ایکس ۵ در اصل یکی از محصولات گروه خودروسازی دانگ فنگ است که در بازار چین تحت عنوان «فنگژینگ جینگی x5» به فروش می‌رسد. نسل اول این خودرو در سال ۲۰۱۳ به‌عنوان یک کراس‌‌اوور- ام‌پی‌وی روانه بازار شد و تا سال ۲۰۱۶ به حضور خود در عرصه ادامه داد‌.

طی آن سال، شرکت دانگ فنگ ترجیح داد تا قالب بدنه x5 را از حالت MPV (ون) خارج کند و یک کراس‌اوور شهری تمام‌عیار را به مشتریان عرضه کند. در همین راستا، بازدیدکنندگان نمایشگاه خودروی گوانگژو ۲۰۱۶ برای نخستین بار با نسل دوم دانگ فنگ ایکس ۵ ملاقات کردند. شرکت خودروسازی فردا نیز همین نمونه را از زمستان ۹۹ با تغییر نام به «فردا ‏SX5» به محضر خریداران ایرانی پیشکش کرده است.

خرید خودرو در کرج

 

خرید خودرو در کرج ، بررسی مشخصات فنی فردا sx5

به بررسی فردا sx5 از نظر فنی رسیدیم؛ فردا اس ایکس ۵ در بازار چین با دو نوع پیشرانه ۴سیلندر تنفس ‌طبیعی ۱.۶ لیتری و نمونه دولیتری عرضه شده است. متاسفانه شرکت ایرانی، موتور ضعیف‌تر ۱.۶ لیتری را برای عرضه به بازار داخل در نظر گرفته و این در حالی است که پیشرانه تنفس طبیعی ۱.۶ لیتری انتخاب چندان مناسبی برای یک کراس‌اوور شهری نسبتا خوش‌هیبت مثل دانگ فنگ sx5 به نظر نمی‌رسد.

در هر حال، موتور ۱.۶ لیتری فردا sx5  که با کد شناسایی 4A92 تحت لیسانس میتسوبیشی تولید می‌شود؛ از توانایی تولید ۱۲۳ اسب‎بخار قدرت در ۶۰۰۰ دور در دقیقه برخوردار است. حداکثر گشتاور این پیشرانه نیز حدود ۱۵۱ نیوتن‌متر برآورد شده است که در دور موتور rpm۴۰۰۰ به دست خواهد آمد.

این میزان نیرو از طریق یک گیربکس CVT شش‌‌دنده شبیه‌سازی‌شده تیپ‌ترونیک به ‌سوی چرخ‌ها روانه خواهد شد.

متاسفانه اطلاعات دقیقی پیرامون حداکثر سرعت و شتاب صفرتاصد این مدل از سوی گروه خودروسازی فردا منتشر نشده است؛ ولی منابع چینی، بیشینه سرعت SX5 را حدود ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت عنوان کرده‌اند؛ هم‌چنین، نتوانستیم به داده‌های رسمی و معتبر پیرامون شتاب این خودرو در منابع چینی یا داخلی دست پیدا کنیم؛ولی با دقت به وزن ۱۳۵۰ کیلوگرمی این خودرو و نیز میزان قوای فنی پیشرانه تنفس طبیعی آن، می‌توان حدس زد که این کراس‌اوور چینی، احتمالا به زمانی بیش از ۱۳ ثانیه جهت انجام فرآیند شتاب‌گیری صفرتاصد نیاز خواهد داشت.

به صورت کلی، نباید انتظار چالاکی بالایی را از این کراس‌اوور خانوادگی داشته باشید؛ به‌ خصوص که ماهیت گیربکس‌های CVT چندان تطابقی با عملکردهای مهیج و پرشتاب ندارند. در نهایت، باید گفت که این خودرو از توانایی فنی متقاعدکننده‌ای در برطرف‌کردن احتیاجات خانواده‌ها بهره می‌برد . با مطالعه جدول زیر، می‌توانید به اطلاعات و جزییات کامل مشخصات فنی فردا SX5 دست پیدا کنید:

بررسی آپشن‌ها و امکانات رفاهی فردا SX5 ‏جهت خرید خودرو در کرج

درون کابین این کراس‌اوور جذاب، با نوعی طراحی پخته در ناحیه داشبورد، فرمان و دیگر ادوات مواجه خواهید شد که رگه‌هایی از نمای داخلی بعضی محصولات فولکس‌ واگن را نیز به نمایش می‌گذارد. وجود تجهیزاتی هم‌چون نمایش‌گر لمسی ایستاده در بالای داشبورد، پنل تهویه مطبوع اتوماتیک، دکمه‌های کنترل روی فرمان و… شِمایی از یک فضای داخلی نسبتا به‌روز را در برابر کاربران به نمایش خواهد گذاشت.

فردا اس ایکس 5 تنها در قالب یک تیپ مهمان بازار ایران شده است که در ادامه مطلب، می‌توانید با نگاه به جدول زیر اطلاعاتی جامع پیرامون تمامی تجهیزات و آپشن‌های رفاهی این خودرو کسب کنید:

 

خرید خودرو | بررسی خودرو رانا |02634144

۶ بازديد

خرید خودرو | بررسی خودرو رانا |02634144 : رانا محصول ایران خودرو است که بر روی پلت فرم ایکس ۱۲ یا همان پژو ۲۰۶ اس‌دی ساخته شده‌است. رانا محصول پروژه‌ای با کد X۱۲ است.


خرید خودرو  اتومبیل صمد شکرالهی

آشنایی با خودرو رانا ، خرید خودرو

این خودرو بعد از سمند و تیبا، سومین خودرو ملی به‌شمار می‌رود. بر اساس وعده‌های شرکت سازنده می‌بایست ۲۰ تا ۳۰ هزار دستگاه از این خودرو با قیمت پایه ۱۰ میلیون تومان در سال ۱۳۸۹ تولید می‌شد که این وعده‌ها عملی نشدند.

ساختار بدنهٔ «رانا» بر پایه پلتفرم پژو ۲۰۶ از نوع سه محفظه‌ای بوده و از ورق‌های فولادی فرم داده شده ساخته شده که با توجه به عملکرد آن دارای ضخامت ۰٫۷ تا ۲٫۵ میلی‌متر است.(نیازمند منبع) از ورق‌های فولادی با استحکام بالا برای اجزایی استفاده می‌شود که مقدار تنش آن‌هاخیلی زیاد است، مثل تکیه گاه‌های سازه‌ای جلو یا رام موتور، این امر هم سبب استحکام بیشتر و هم کاهش وزن حدود ۵۰ درصد برای دستیابی به ورق‌های معمول می‌شود که برای مقاومت در برابر تنش‌های مشابه و شدید می‌بایست ضخامتی دو برابر آنچه گفته شده داشته باشند.

تاریخچه خودرو رانا ، خرید خودرو

رانا ابتدا به عنوان جایگزینی برای پیکان، تحت عنوان پروژه «نیو پیکان» طراحی شد. پس از عرضه پژو ۲۰۶ صندوقدار این خودرو برای مدتی مسکوت ماند و در نهایت در سال ۱۳۹۱ رانا جایگزین تیپ‌های ارزان‌تر پژو ۲۰۶ اس‌دی شد.در سال ۱۳۹۹ تولید خودرو رانا پلاس نسخه فیس لیفت شده رانا شروع شد.

بررسی مشخصات رانا ، خرید خودرو

این خودرو در کلاس B و C خودروهای صندوقدار قراردارد. پلت فرم استفاده شده در این خودرو همان پلت فرم پژو ۲۰۶ است. همچنین سامانه تعلیق عقب این خودرو از نوع Twist Bea بوده و از کیسه هوای راننده و سرنشین جلو برخوردار است. رانا به فرمان هیدرولیک، کولر، ترمز ABS، شیشه بالابر جلو و عقب برقی، آیینه‌های برقی و قفل مرکزی مجهز است. بر روی این خودرو موتور ۱٫۶ لیتری بنزینی تی‌یو۵ (مشابه موتور ۲۰۶ تیپ ۵) نصب شده‌است.

 

 

خرید خودرو رانا

رانا از سوی ایران خودرویی‌ها در دو تیپ رانا EL و رانا LX تولید شده‌است ولی بعد از مدتی تولید رانا EL متوقف شد و ایران خودرو در حال حاضر تنها مدل رانا LX را تولید می‌کند. تفاوت رانا LX با رانا EL تنها در تجهیزات و آپشن‌های داخلی خودرو می‌باشد و هر دو خودرو از دید فنی و ظاهری یکسان می‌باشند، تفاوت رانا LX با رانا EL به شیشه بالابرهای عقب در رانا LX و چراغ مه‌شکن، داشبورد جدید با تریم مشکی، قابلیت تنظیم زاویه چراغ‌های جلو، سنسور دنده عقب توسط نمایشگر جدید بر روی داشبورد که از جمله تغییرات رانا LX می‌باشند.

 

خرید خودرو ، بررسی مشخصات فنی

موتور این خودرو TU5 و با حجم ۱۶۰۰ سی‌سی و قدرت ۱۰۵ اسب بخار و با استاندارد آلایندگی یورو۵ است. در نسخه رانا پلاس سقف شیشه ای موتور EC5 که در تارا به کار برده شده‌است استفاده می‌شود و گیربکس آن شش دنده است که صفر تا صد آن توسط ایران خودرو ساخته می‌شود. در بخش‌های دیگر فنی از جمله ترمز‌ها و سامانه تعلیق این نسخه تفاوتی با رانا معمولی ندارد.

 

 

بررسی رانا الکتریکی

رانا الکتریکی از یک موتور الکتریکی با قدرت ۱۲۲ اسب بخار بهره می‌برد. این پیشرانه توانایی تولید ۲۲۰ نیوتن متر گشتاور را از اولین لحظه حرکت دارد. این موتور به وسیله یک گیربکس تک سرعته، قدرت تولیدی را به چرخ‌ها می‌دهد. موتور این خودرو به صورت محدود از منابع خارجی تهیه شده‌است. در این نسخه از رانا فقط به جای باک خودرو و محفظه زاپاس در صندوق عقب پک باتری‌های لیتیوم یونی آن با ظرفیت ۳۰kWh قرار گرفته‌است. با این پک باتری می‌تواند در هر بار شارژ ۲۲۰ کیلومتر پیمایش داشته باشد. برای خنک کاری مجموعه باتری‌های این خودرو سامانه گردش آب جداگانه ای طراحی شده‌است.

 

فروش اقساطی خودرو | بررسی لیفان ۵۲۰ |02634144

۳ بازديد

فروش اقساطی خودرو | بررسی لیفان ۵۲۰ |02634144 : لیفان 520 جزو نخستین خودروهای عرضه شده از برند لیفان در بازار ایران است. این خودرو از نظر قیمت خودرو رقیب مستقیم خودروهایی چون سمند و یا پژو پارس بود و با توجه به بسته بودن بازار توانست با امکانات مناسب تری نسبت به رقبا فروش خوبی را تجربه کند.


فروش اقساطی خودرو ، آشنایی با لیفان 520

لیفان ۵۲۰ اولین خودرو تولید شده توسط بخش خودرو گروه لیفان می‌باشد که برای اولین بار در سال ۲۰۰۶ در نمایشگاه خودرو پکن رونمایی شد. گرچه طراحی داخلی و خارجی آن مختص این خودرو می‌باشد، اما شاسی آن برگرفته از سیتروئن زدایکس مدل سال ۱۹۹۱ می‌باشد. این خودرو با ۳ نوع موتور ارائه می‌شود که نوع تریتک آن دارای موتور مشترک با آخرین نسل خودرو مینی می‌باشد. این خودرو در چین، روسیه و نیز ایران (توسط کرمان خودرو) عرضه می‌شد که چند سالی است تولید آن به‌ طور کل در ایران متوقف شده‌است.

لیفان ۵۲۰ در دو تیپ ۵۲۰ و ۵۲۰آی عرضه شد که تولید لیفان ۵۲۰ تا سال ۹۰ بود. از سال ۹۰ تا ۹۳ با تیپ لیفان ۵۲۰آی وارد بازار شد. موتور این خودرو با لیفان ۶۲۰ ۱۶۰۰ سی‌سی یکی است.

لوازم یدکی لیفان ۵۲۰ در بازار وجود دارد اما به علت قیمت بالای آن معمولاً از قطعات استوک آن استفاده می‌شود.

 

شرایط خرید اقساطی خودرو در نمایشگاه اتومبیل صمد شکرالهی