خرید خودرو در کرج | بررسی فردا sx5

نمايشگاه اتومبيل در كرج

خرید خودرو در کرج | بررسی فردا sx5

۴ بازديد

خرید خودرو در کرج | بررسی فردا sx5 : این روزها تب همکاری با کمپانی‌های چینی بین شرکت‌های ایرانی بسیار بالا گرفته است؛ به‌ خصوص بعد از اعمال تحریم و خروج خودروسازان مطرح اروپایی، ژاپنی و کره‌ای از بازار کشور، حالا صنعت‌گران ایرانی همکاری چراغ‌خاموش با خودروسازان چینی را ترجیح می‌دهند. گروه صنعتی فردا، یکی از خودروسازان داخلی است که ارائه محصولی جدید از گروه دانگ فنگ را در برنامه دارد. این شرکت، یک کراس‌اوور شهری تحت عنوان «فردا ‏SX5» را در سبد تولیدات خود جای داده است و به‌تازگی آن را روانه بازار داخلی کرده‌است.


نگاهی به امکانات و مشخصات فنی فردا sx5 ، خرید خودرو در کرج

فردا اس ایکس ۵ در اصل یکی از محصولات گروه خودروسازی دانگ فنگ است که در بازار چین تحت عنوان «فنگژینگ جینگی x5» به فروش می‌رسد. نسل اول این خودرو در سال ۲۰۱۳ به‌عنوان یک کراس‌‌اوور- ام‌پی‌وی روانه بازار شد و تا سال ۲۰۱۶ به حضور خود در عرصه ادامه داد‌.

طی آن سال، شرکت دانگ فنگ ترجیح داد تا قالب بدنه x5 را از حالت MPV (ون) خارج کند و یک کراس‌اوور شهری تمام‌عیار را به مشتریان عرضه کند. در همین راستا، بازدیدکنندگان نمایشگاه خودروی گوانگژو ۲۰۱۶ برای نخستین بار با نسل دوم دانگ فنگ ایکس ۵ ملاقات کردند. شرکت خودروسازی فردا نیز همین نمونه را از زمستان ۹۹ با تغییر نام به «فردا ‏SX5» به محضر خریداران ایرانی پیشکش کرده است.

خرید خودرو در کرج

 

خرید خودرو در کرج ، بررسی مشخصات فنی فردا sx5

به بررسی فردا sx5 از نظر فنی رسیدیم؛ فردا اس ایکس ۵ در بازار چین با دو نوع پیشرانه ۴سیلندر تنفس ‌طبیعی ۱.۶ لیتری و نمونه دولیتری عرضه شده است. متاسفانه شرکت ایرانی، موتور ضعیف‌تر ۱.۶ لیتری را برای عرضه به بازار داخل در نظر گرفته و این در حالی است که پیشرانه تنفس طبیعی ۱.۶ لیتری انتخاب چندان مناسبی برای یک کراس‌اوور شهری نسبتا خوش‌هیبت مثل دانگ فنگ sx5 به نظر نمی‌رسد.

در هر حال، موتور ۱.۶ لیتری فردا sx5  که با کد شناسایی 4A92 تحت لیسانس میتسوبیشی تولید می‌شود؛ از توانایی تولید ۱۲۳ اسب‎بخار قدرت در ۶۰۰۰ دور در دقیقه برخوردار است. حداکثر گشتاور این پیشرانه نیز حدود ۱۵۱ نیوتن‌متر برآورد شده است که در دور موتور rpm۴۰۰۰ به دست خواهد آمد.

این میزان نیرو از طریق یک گیربکس CVT شش‌‌دنده شبیه‌سازی‌شده تیپ‌ترونیک به ‌سوی چرخ‌ها روانه خواهد شد.

متاسفانه اطلاعات دقیقی پیرامون حداکثر سرعت و شتاب صفرتاصد این مدل از سوی گروه خودروسازی فردا منتشر نشده است؛ ولی منابع چینی، بیشینه سرعت SX5 را حدود ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت عنوان کرده‌اند؛ هم‌چنین، نتوانستیم به داده‌های رسمی و معتبر پیرامون شتاب این خودرو در منابع چینی یا داخلی دست پیدا کنیم؛ولی با دقت به وزن ۱۳۵۰ کیلوگرمی این خودرو و نیز میزان قوای فنی پیشرانه تنفس طبیعی آن، می‌توان حدس زد که این کراس‌اوور چینی، احتمالا به زمانی بیش از ۱۳ ثانیه جهت انجام فرآیند شتاب‌گیری صفرتاصد نیاز خواهد داشت.

به صورت کلی، نباید انتظار چالاکی بالایی را از این کراس‌اوور خانوادگی داشته باشید؛ به‌ خصوص که ماهیت گیربکس‌های CVT چندان تطابقی با عملکردهای مهیج و پرشتاب ندارند. در نهایت، باید گفت که این خودرو از توانایی فنی متقاعدکننده‌ای در برطرف‌کردن احتیاجات خانواده‌ها بهره می‌برد . با مطالعه جدول زیر، می‌توانید به اطلاعات و جزییات کامل مشخصات فنی فردا SX5 دست پیدا کنید:

بررسی آپشن‌ها و امکانات رفاهی فردا SX5 ‏جهت خرید خودرو در کرج

درون کابین این کراس‌اوور جذاب، با نوعی طراحی پخته در ناحیه داشبورد، فرمان و دیگر ادوات مواجه خواهید شد که رگه‌هایی از نمای داخلی بعضی محصولات فولکس‌ واگن را نیز به نمایش می‌گذارد. وجود تجهیزاتی هم‌چون نمایش‌گر لمسی ایستاده در بالای داشبورد، پنل تهویه مطبوع اتوماتیک، دکمه‌های کنترل روی فرمان و… شِمایی از یک فضای داخلی نسبتا به‌روز را در برابر کاربران به نمایش خواهد گذاشت.

فردا اس ایکس 5 تنها در قالب یک تیپ مهمان بازار ایران شده است که در ادامه مطلب، می‌توانید با نگاه به جدول زیر اطلاعاتی جامع پیرامون تمامی تجهیزات و آپشن‌های رفاهی این خودرو کسب کنید:

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.