خريد نقد و اقساط خودرو | نگاهي به ظاهر و طراحي خودرو تارا

۱۱ بازديد

خريد نقد و اقساط خودرو | نگاهي به ظاهر و طراحي خودرو تارا : همان طور كه مي دانيد، گروه صنعتي ايران خودرو امتياز پلتفرم PF1 گروه PSA را در دوران برجام به دست آورد و سپس بر روي اين پلتفرم جهاني، سازه هاي معروف به IKP1 را براي خود توسعه داد. تارا نيز نخستين محصول از اين خانواده پلتفرم بوده كه در خيلي از اجزا مشابه به پژو ۳۰۱ فاز دوم (فيس ليفت) است. به گفته مهندسان ايران خودرو، تارا در قسمت طراحي جلو از خطوط صورت يوز ايراني الهام گرفته و در قسمت عقب نيز، نماد بناهايي چون تئاتر شهر تهران، برج ميلاد و… در كاسه چراغ هاي آن رعايت شده است.


خريد نقد و اقساط خودرو و بررسي ظاهر خودرو تارا

با ارائه اين توضيحات از سوي مهندسان ايران خودرو، همچنان حسي دوگانه در جامعه نسبت به طراحي بيروني تارا وجود دارد. برخي ظاهر اين سدان را جذابتر از خودرويي مانند پژو ۳۰۱ مي دانند و بعضي ديگر، سادگي اين محصول جديد در بحث طراحي را مورد انتقاد قرار مي دهند. البته كه ايران خودرو قصد دارد تا در ماه هاي آتي نسخه اتوماتيك تارا را با جلو پنجره، رينگ و تريم داخلي جديد به بازار عرضه كند و احتمالاً همين تغييرات نه چندان پيچيده مي توان جمع موافقان با تارا افزايش دهد.

خريد نقد و اقساط خودرو
در بحث طراحي كابين هم تارا تفاوت خاصي با پژو ۳۰۱ ندارد و تنها در قسمت غربيلك فرمان متفاوت نسبت به نسخه فرانسوي است.

همچنين الگوي رودري هاي تارا مشابه به نسخه دوم ۳۰۱ بوده و سبكي جديدتر دارد. با اين حال تارا به عنوان پرچمدار محصولات ايران خودرو اين توقع را ايجاد كرده است كه نسبت به خودروهاي هم رده بالاتر باشد. همين توقع كه به جا به نظر مي رسد، تا حدي با سبك طراحي داخلي تارا در تناقض است.

زيرا خيلي ها بر اين باور هستند كه بايد طراحان و مهندسان ايران خودرو، سبكي به روزتر را براي كابين اين سدان كلاس C انتخاب مي كردند و تمام الگوهاي اقتصادي كابين پژو ۳۰۱ را مانند يك پارچه بودن محل قرارگيري تنظيم شيشه بالابرها (كه در بخش كنسول مياني ديده مي شود) در تارا پياده سازي نمي كردند

خريد نقد و اقساط خودرو و بررسي فضاي كابين تارا و راحتي سرشينان

كابين تارا را مي توان جز كاربردي ترين و جادارترين كابين هاي سدان هاي كلاس C دانست. با وجود فاصله محور كمتر از تارا نسبت به خودرويي چون دنا پلاس، شاهد هستيم كه فضاي پا و سر سرنشيان در اين محصول جديد بهتر از سدان هاي قبلي ايران خودرو است.

همچنين به خاطر الگوبرداي كامل صندلي هاي تارا (در بحث طراحي و مهندسي) از صندلي هاي پژو ۳۰۱، مي بينيم كه ارگونومي خوبي در قسمت زيرين و پشتي صندلي هاي جلو و عقب اين خودرو وجود دارد. فضاي صندوق عقب تارا هم به نسبت بسياري از سدان هاي كلاس C بزرگتر است و مي توان بيش از ۶۰۰ ليتر بار را در عقب اين خودرو جاي داد.

همچنين به لطف صندلي هاي تاشو رديف عقب تارا، امكان افزايش فضاي بار هم وجود دارد.

با وجود نصب صندلي هاي به نسبت آسان در تارا و فضاي مناسب براي سرنشيان، نبود زير آرنجي جلو و عقب نيز در نسخه دنده اي اين سدان ايران خودرويي كاملاً احساس مي شود. در صورتي كه زيرآرنجي مياني در تارا دنده اي نصب مي شود، مي توان امتياز اين سدان را در بحث راحتي سرنشيان و راننده افزايش

همچنين با وجود اينكه تنظيمات سيستم صوتي، دكمه هاي كروز كنترل و دكمه هاي سيستم تهويه در دسترس راننده است، ولي مي بينيم كه به خاطر سبك طراحي اقتصادي كابين پژو ۳۰۱، سيتروئن C3-XR و تارا محل قرارگيري دكمه هاي شيشه بالابر، فلاشر، قفل مركزي و تنظيمات آينه هاي جانبي آنچنان ايده آل و مناسب نيست. توقع مي رود كه در تارا به عنوان پرچمدار محصولات ايران خودرو، حداقل دكمه هاي شيشه بالابر بر روي درها نصب شود و دسترسي راحتتري به اين دكمه هاي كاربردي در تارا دنده اي و اتوماتيك وجود داشته باشد.

خريد نقد و اقساط خودرو | نگاهي به ظاهر و طراحي خودرو تارا

خريد نقد و اقساط خودرو

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.