خريد نقد و اقساط خودرو و نگاهي به ظاهر خودرو لاماري x5
فرم بدنه دانگ فنگ تي۵ ايوو به سبكي طراحي شده كه بتواند بيش از ساير رقبا، مشتريان جوان و به دنبال هيجان را از خود راضي نگاه دارد. در اين بين به نظر ميرسد طراحان شركت دانگ فنگ، استايل برخي مدلهاي مطرح جهاني نظير جگوار اي-پيس را الگو قرار دادهاند. به ويژه نماي بغل و نحوه انحناي بخش انتهايي خودرو به همراه شيب سقف و فريم كلي بدنه در زاويه كناري، احتمالا از روي بدنه پلنگ انگليسي الگوبرداري شده است.
به هر حال خطوط به كار رفته در طرح بدنه لاماري آرين موتور به ويژه در نماي كناري به نحوي است كه خيلي زود جوانترها را جذب خود كرده و موجب ترشح آدرنالين در بدن آنها ميشود. بهكارگيري مناسب حجمهاي مقعر در بخش مياني دربها و همچنين خطوط حجمي در نواحي شانهاي و حوزه آرك گلگيرها، سبب شده تا فرم بدنه اين خودرو بسيار خوشتراش، چشمنواز و اسپرت از كار دربيايد.
نماي جلوي اين كراس اوور را به شيوه محصولات جديدي همچون كي ام سي كي ۷ يا جك x7 و برخي توليدات جديد هيونداي ترسيم كرده و چراغهاي باريك ديلايت را در بخش فوقاني جاي دادهاند. در عوض چراغهاي اصلي نيز به قسمت جوانب مياني سپر انتقال داده شده و يك جلو پنجره بزرگ به فرمي تقريبا خشن بين اين فضاي خالي را پر كرده است. اين سبك از طراحي مي تواند ريسك بسيار بالايي براي توليد كننده داشته باشد؛ بدين معني كه افراد يا از ديدن آن خوشحال ميشوند و به وجد ميآيند و يا خيلي به آن اشتياق نميورزند و مدلهاي كلاسيك را ترجيح ميدهند.
خريد نقد و اقساط خودرو و مشخصات فني خودرو لاماري x5
يكي از قويترين موتورهاي ۱.۵ ليتري توربوشارژ تزريق مستقيم در دل دانگ فنگ t5 ايوو قرار گرفته تا عملكردي مطابق با ظاهر اسپرت اين خودرو را براي كاربرانش به مرحله عمل درآورد. لاماري آرين موتور در بازارهاي بينالمللي تنها به پيشرانه چهار سيلندر 4A95TD مجهز شده و حداكثر توان خروجي آن چيزي حدود ۱۹۷ اسب بخار است. همچنين اين پيشرانه ميتواند ۲۸۵ نيوتن متر گشتاور توليد كند و آن را به ياري يك گيربكس ۷ سرعته دو كلاچه به سوي چرخهاي جلو انتقال دهد.
بر اساس اطلاعات انتشار يافته در منابع بينالمللي، شتاب صفر تا 100 لاماري آرين موتور حدود ۹.۵ ثانيه است و در ازاي پيمايش هر ۱۰۰ كيلومتر حجمي در حدود ۶.۶ ليتر سوخت ميسوزاند. بنابراين احتمالا طي ماههاي آتي با يك كراس اوور چابك و همچنين كممصرف در بازار كشورمان روبرو خواهيم بود كه اين مورد ميتواند هم مورد توجه جوانان قرار گيرد و هم رضايت مشتريان خانوادگي را به دنبال داشته باشد. از لحاظ كيفيت سواري نيز بايد گفت كه تجهيز اين خودرو به سامانه تعليق چند اتصالي يا مولتي لينك در قسمت عقب ميتواند نويد كيفيت سواري نسبتا نرم و راحتي را براي مشتريان و سرنشينان در پي داشته باشد. بدين ترتيب از شدت ضربات و كوبشهاي وارده به اتاق اين خودرو تا حد امكان كاسته خواهد شد. سيستم تعليق جلوي لاماري نيز از نوع مك فرسون مستقل است كه گزينه مناسبي براي براي جادههاي ايران به شمار ميرود.
خريد نقد و اقساط خودرو و لذت رانندگي در خودرو لاماري x5
طراحي مناسب داشبورد و جانمايي مطلوب موقعيت صندلي راننده سبب ميشود تا از نشستن پشت فرمان لاماري آرين موتور حسي مهيج و شيرين در ذهن شما شكل بگيرد. فرم دي-كات و خوشدست غربيلك فرمان نيز مكمل آن حس دلچسب خواهد بود. با روشن شدن پيشرانه غرش اندكي احساس ميشود كه نشانگر روح نسبتا اسپرت بخش فني خودرو است. هنگام درجا صداي ورودي به موتور بسيار كم است اما پس از شروع حركت و اصطلاحا تخت گاز رفتن، غرش موتور و صداي سوت توربو تا حدي درون كابين به گوش ميرسد كه جوانان از شنيدن آن لذت خواهند برد.
همانطور كه در بخش فني اشاره ش،د در اينجا با يك كراس اوور نسبتا چابك مواجه هستيم كه از اين جهت ميتواند نسبت به بسياري از مدلهاي فعلي بازار سريعتر عمل كند. سيستم تعليق هم توانسته تا حد امكان ضربات وارده از سطح جاده را درون خود جذب كند و تكانهاي زيادي را به سرنشينان منتقل نسازد. فرم راحت صندليها نيز در آسايش بيشتر سرنشينان موثر خواهد بود.
در رانندگيهاي عادي و البته تا حدي پرشتاب، هندلينگ و چسبندگي خودرو به ويژه در عبور از مسيرهاي مارپيچ اطمينانبخش ظاهر شده و تا حد امكان از منحرف شدن اتومبيل جلوگيري به عمل ميآورد؛ سطح تسلط راننده بر جاده به دليل طراحي مناسب پنجره ها مناسب است و از اين حيث به ويژه با كمك دوربينهاي جانبي و دوربين عقب مشكلي احساس نخواهد شد. در مجموع به نظر ميرسد اين كراس اوور خانوادگي بهراحتي ميتواند عملكرد نسبتا اسپرت خود را در رانندگي به نمايش گذاشته و اقشار مختلف مشتريان را از كاركرد فني خود راضي نگاه دارد.